Powered By Blogger

onsdag 18 januari 2012

Våren är här? Och 50%

Åtminstone på min balkong :) Grizzly var i ett hörn på balkongen och lekte med mina stendöda ( trodde jag) växter... men... min kaprifol har både knoppat sig och fått nya fina blad och nya klätterskott! Fantastiskt. Den har stått mest utsatt av alla och det har tydligen varit bra i det här fallet. Men lite konstigt är det.. Igår på väg till tvättstugan var vårlökarna i full fart upp ur jorden. Nu är det bara att hoppas att det verkligen blir vår och inte någon sjuk vinterknäpp som håller på till maj! Nä nu dansar vi vårdansen tycker jag!

Kattnätet är inte så vackert men kaprifolen tycker om att slingra sig där :)



Och nu har Odd Mollys webbutik dragit på med 50% rea och jag har faktiskt fyndat lite där med betoning på lite. Jag höll krampaktigt i en silkestrasa en stund men lyckades komma ner på jorden igen... phiu.. fast något litet blev det, hehe..Visar när de hittat hit :)

Nu ska jag ta tag i dagen! Hinner nog inte till Minzo idag som jag tänkt så det får bli en annan dag.

Ha en härlig dag allihop!
Kramar!

7 kommentarer:

  1. Men oj vad det växer? Hoppas inte våren blir helt konstig för växterna nu..
    Men jag håller med. Vår Nu!

    Kramar och ha det så gott idag

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja mera vår! Det växer å det knakar! Nu sade min svägerska att kaprifl kan göra så på vintern ibland men jag har aldrig sett det förut. Ha det så gott du med Kram!

      Radera
  2. Ja tack till våren:) Undrar hur det blir när det verkligen är vår?
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det skulle vara lite jobbigt om vintern drog i gång nu! Kram

      Radera
    2. Ja det skulle vara lite jobbigt om vintern drog i gång nu! Kram

      Radera
  3. ja jag kikade in där men måste hålla igen nu för att ha lite utrymme för vårkläderna också, fast det var bra nära...:) spännande vad du köpte? kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det gäller att hålla hårt i plånboken :) Kram

      Radera