Powered By Blogger

lördag 28 januari 2012

Lite blommor och dagens

Efter många om och men kom jag äntligen ut på min promenad. Seg är bara förnamnet! Men bättre sent än aldrig :) Det var jätteskönt ute och jag köpte massa nya blommor att ha här hemma. De behövdes och det är så härligt med fräscha blommor!

En fin liten pärlhyacint.


En garderobsblomma i ett mörkt hörn i vardagsrummet. De ska ju överleva det mesta.


Vacker orkidé


Och en vacker blålila blomma som jag inte vet vad den heter.


De känns som om det var evigheter sedan jag levererade en dagens  så här kommer en.

Long tanning knit, Chrysalis, och ett par svarta merinoleggings som jag köpte på Island.


Mrs Melton och underbara Alexa :)
Och min ständige följeslagare på vintern, den danska ullsjalen.


Nu blir det en lugn och skön eftermiddag och förmodligen en lika lugn kväll :)

Ha en skön Lördag!
Kramar!

12 kommentarer:

  1. Vilka vackra hoppingivande blommor och växter du har satsat på. Helt underbart nu mitt i vintern med lite grönt omkring sig. Och fin är du med. Ha en bra fredagskväll. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppingivande var rätta ordet! Det piggar upp med nya fina blommor. Tack :) Fin kväll till dig med! Kram

      Radera
  2. härligt med pärlhyacinter jag har en framför mig nu:) en riktigt skön dagens du har idag. vet du förresten att jag kan inte kommentera med min surfplatta hos dig. tror du kan ändra i inställningarna för mobil....nånting, skulle underlätta för mig ha ha. kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja de är så söta! Ojdå! Ska gå in och kolla om jag kan fixa det! Är inte min starka sida men ska föesöka iaf :) Kram

      Radera
    2. Nu har jag tryckt på lite olika ställen! Hoppas det funkar nu. Säg till annars! Kram

      Radera
  3. Vad fint med lite våriga blommor inomhus. Här har Sigge börjat gräva i allt som redan står, och jag orkar inte med mer jord överallt just nu:)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är härligt. Grizzly och Loui kan också vara lite svåra med vissa blommor men jag tror det har lugnat sig lite, hoppas jag :) Tulpaner däremot går inte. Grizzly är helt galen i både tulpanerna och vattnet så han blir sjuk. Kram

      Radera
  4. Jag hade oxå med mig en blomma hem idag, var lite rädd att den skulle frysa ;-) Din blåa blomma heter Streptocartus.
    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det mysigt med lite nya blommor :) Tack för namnet! Kramar

      Radera
  5. Så jättefint du har gjort. Och hoppfullt är ordet.

    kramar!

    SvaraRadera
  6. Fint! Jag älskar orkideer men kan inte hålla dom vid liv tyvärr.....Kram

    SvaraRadera
  7. Smart du är..precis vad som kan behövas! Finfina blommor du köpt,. Det blir man ju alltid glad av. Ska försöka köpa lite nytt hem hit med var det tänkt, få se vad det blir. Maken kommer med tulpaner varje vecka. Förra veckan hade han dessutom köpt en ursöt blå St; Paula.
    Katten tyckte visst om den, mycket..hon åt upp varenda blomma på en kväll! Kattvänlig alltså gäller..förbaskade Elvira, fniss.
    Ha en skön dag!
    Kram kram

    SvaraRadera