Powered By Blogger

tisdag 17 januari 2012

Jag - En usel provare

Jodå jag kom iväg till Minzo och dom hade fått in en del classic. Men inte Frill dress som jag var mest nyfiken på och inte (tror jag iaf) Poetry dress Mycket annat hade de som; Grandmas, lovely knit, en del blusar och rib jersey. Framförallt hade de fått in massor med snygga Branting. O la la... En del provade jag (usla bilder, sorry) och en del fick jag syn på när jag var på väg ut. Ahh.. så jag måste gå dit imorgon och systematiskt gå i genom dessa.

Och om någon undrar om någon speciell Molly kan jag se om den finns och prova då, säg bara till!

Jag bjuder på de minst kassa Brantingsbilderna och ett par dagens.

En vacker sommarklänning i olika lager. Bomull och linneblandning, så skön.


Denna svarta Branting kom verkligen inte till sin rätt här. Den var supersnygg irl men jag tog med den ändå. Samma sköna material blandning.


Var en flärp vid bysten som kunde dras åt med små söta silverblommor på och väldigt snygga ärmar. Kavajerna/jackorna som jag såg på utvägen var i samma material och med jättefina detaljer. Visar imorgon :)


Den Mollyn som jag faktiskt provade fastnade inte i kameran av någon anledning var denna. Ganska rymlig i storlek och fina broderier men inte min stil kände jag.


Dagens bestod av Avalon tunic, Chrysalis och Heathers merino leggings.


Down side up hooded jacket åkte på och det var alldeles för varmt. Kan konstatera att jag slutat frysa, vilket är riktigt skönt.


Promenerade både till och från Minzo så jag fick en härlig promenad på köpet, det var ett tag sedan. Och jo, Timeouten är här :) Lyckades bara inte få någon bra bild på den (heller).

Hoppas ni har det gott out there!
Kramar!

13 kommentarer:

  1. Vad roligt att få prova mycket nytt. Jag är lite nyfiken på Branting faktisk, hur tycker du kvaliteten är? Tunn och skrynklar lätt?
    Snygg är du i alla fall i det du provar.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Branting har superfina grejer. Du ska se kavaj-jackorna! De som jag provade kändes/såg skrynkrelfria ut. Det var mjukt och lätt på något sätt. Tack :) Kramar!

      Radera
  2. Vad fint med en promenad och så härligt att komma iväg och prova kläder. Branting är ju underbart fint. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var jätteskönt med promenad! Och Brantings kläder var så fina, blev riktigt sugen :) Kram

      Radera
  3. Ååå såg den klänningen på mässan förra året:) Vet du vad den kostade..tokfin:) som du:) kram kram:))

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack :) Jag tror den kostade runt 1200:- men jag ska dit imorgon och kolla lite till :)) Då kan jag ta reda på det exakta priset. Kram kram på dig!

      Radera
  4. Åh vad fin den översta klänningen är! Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag började drömma om en solig midsommar när jag provade den och det brukar ju aldrig så in ;P så det lutar mer åt den svarta MEN jag måste kika på de där kavajjackorna först :) Kram

      Radera
  5. Tack för provningen! Jag vill ha en brantingtunika nu till våren, jag gillar dem! Tack för tipset på Ra re byxor. vad är det främst du gillar med dem och är det någon modell du kan rekommendera? Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Branting har så mycket fint! Jag har flera Ra-re, dels några lite baggy med snygg passform, dvs de sitter snygg över rumpan och ger en snygg form trots att de är lite baggy. De tightare modeller ( som jag har provat, finns ju så många olika ) är högre över rumpan även om de är lägre i midjan. jag hatar när jeansen åker ner över rumpan när man sätter sig eller böjer sig. Dels har de ofta supersnygga slitningar. Känns som välgjorda jeans helt enkelt. Lycka till! Kram

      Radera
  6. Såååå fina Brantingkläder! Kul att se det på, tack för det;)
    Mmm mycket fint OM med. Tur att vi är olika alla;) Den OM klänningen du inte gillade så mycket är min favorit;)

    Kramar
    Adela

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag blev alldeles salig :) Kan tänka mig att du blir superfin i Odd Molly klänningen. På mig såg den ut som ett tält. Dessutom funkar inte vitt och jag så bra ihop :) Kram

      Radera
  7. hej igen och tack för superbra svar på byxorna! det bekräftade lite min känsla! skall nog testa ett par av det märket nu. vad gäller vitt så finns ju olika nyanser av vitt och om du lägger till en sjal så får du en annan färg mot ansiktet. jag var tidigre också rädd fr vitt men har upptäkt att vissa nyanser av vitt kan vara klädsamt faktiskt så dissa det inte helt:) tycker du skall prova...kram!!

    SvaraRadera