Powered By Blogger

tisdag 31 januari 2012

Morgonbus

Idag gör jag något som jag aldrig gör annars! Äter min rostade macka i sängen tillsammans med morgonkaffet. Kaffet intas här ibland men aldrig morgonmackan. Och varför tillåter jag mig detta bus idag då? Jo för att jag ska tvätta hela rubbet så nu får det komma hur mycket smulor som helst :) En lite lätt obehaglig upptäckt förutom smulor i sängen är att det blir smulor på halsen som trillar in i pyjamasen :/ Inte så trevligt! Nej, jag äter nog min macka vid köksbordet hädanefter.


Idag skiner solen nästan hjärtskärande så jag måste ut och njuta av den också.

Hoppas ni får en fin dag!
Kramar!

8 kommentarer:

  1. Haha... Jag äter nästan alltid min frukost i sängen på morgonen när jag hinner. Är en riktig sängätare som gjort det i alla år. Mina föräldrar gjorde nämligen alltid det så jag har lärt mig det hemifrån. Det blir lite smulor ibland, men jag är nog ganska härdad. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha.. Jag har nog inte blivit tillräckligt härdad :) Men kanske med lite träning.. det var trots allt ganska mysigt :) Kram

      Radera
  2. Ha ha, här äter vi sällan vid matbordet. Alla andra ställen (inklusive sängen) är tillåtna :)

    Ha en fin dag

    Kram
    /Vivvi

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det har aldrig blivit så i den här familjen :) men jag kan ju införa en ny tradition - Frukostisera i sängen innan renbäddning :) Kram

      Radera
  3. Ha ha ha jag känner ungefär som du inför att frukostera i sängen Jag fullkomligt avskyr när det trillar ner smulor i urringningen så mina mackor äts någon annan stans :) Tack för linnet - glömde visst maila och tala om att det kommit :o)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja då är vi lika där :) Obehagligt med smulor i hals och urringning :S Annars var det mysigt :) Hoppas linnet blev bra! Kram

      Radera
  4. Så där var jag förr (som du) innan jag träffade maken. Efter det intas frukost alltid när han är hemma o är ledig, semestrar o så. Han fixar o donar, tycker det är roligt o jag snaskar i mig,hihi. Sedan får man ju skaka o borsta lite, det är inte så farligt. Vi kan sitta länge..
    Ha en bra dag!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja mysiga vanor kan ju vara lätt att ta till sig :) Mysigt att maken fixa frukosten :) Kram och en bra dag till dig med!

      Radera