Powered By Blogger

torsdag 5 januari 2012

Separationsångest

Nu har jag varit och vinkat av min dotter på centralstationen och jag vet inte vad som tagit åt mig men jag blev helt gråtfärdig och var tvungen att snabbt klara av hejdåanet och kramandet för att inte börja stortjuta.
Sedan strosade jag omkring med gråten i halsen länge på bakgatorna... till slut gick jag in på Lindex och köpte lite sockar på rea, kändes lagom asketiskt.
Nu är jag egentligen jätteglad att jag har självständiga barn, det är ju det som är målet på något sätt, att uppfostra sina barn att bli självständiga individer och med en mor och far som alltid gått sina egna vägar blir det som det blir, äpplet faller inte långt från trädet :) Ja nu är det bara till Stockholm hon ska flytta och bara (till att börja med ) i tre månader så det var nog en slags sorg för själva avskedet, ett vägskäl i livet... ojojoj nu börjar det bli bluddrigt... men behövde skriva av mig kände jag.

Som avslutning på min stadstur gick jag in på Mauritz kaffe ( där de goda bullarna finns). Det är en pytteliten lokal och det var knôkfullt. Ofta tycker jag det är fruktansvärt att vara på sådana ställen, tycker det är jobbigt att trängas. Men idag var det skönt på något vis... ingen var otrevlig eller stressad utan alla drack sitt kaffe i lugn och ro, rygg mot rygg, det var faktiskt rogivande på något sätt.

En skön dagens hade jag på mig som gick i lila nyanser :)

Tanning long knit, Heather merino i dark lila ( syns inte här ), Blenda short dress och Chrysalis minigown.



Cloud 69 buddan för inre ro var med också :) lila rem såklart :)

Nu ska jag äta lite mat och fixa och dona lite.

Ha det gott!
Kramar!



12 kommentarer:

  1. men även om självständighet är målet så känns det ju lite i föräldrahjärtat att skicka ut dem i världen. Så det är helt ok att bli lite blöt i ögat.
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Helen - Ja det känns verkligen i hjärtat.. Kram

    SvaraRadera
  3. Klart man ska ha separationsångest, det vore ju konstigt annars. Gläds och gråt allt i ett.
    Himla fin dagens! Jag älskar den lila Tanning knit och någon gång måste jag få en sån i framtiden.

    Kramar!!

    SvaraRadera
  4. Lingon - Jo det har du rätt i :) Älskar koftan och färgen! Du kanske kan hitta en på rean :) Kramar!

    SvaraRadera
  5. Det måste vara jobbigt när dottern åker. Förstår verkligen det. Ett kapitel som avslutas lite, men å andra sidan är hon ju inte så långt bort som du säger. Stora kramar!

    SvaraRadera
  6. Katinka - Ja det är inte första gången hon åker i väg men den här gången var det lite tufft... men som tur är så ligger ju inte Stockholm så långt bort. Kramar!

    SvaraRadera
  7. Det är ju ALLTID ett litet hellskotta att ta farväl! Varje gång syrran varit här och hälsat på går jag precis som du runt med en klump i halsen och vet inte riktigt vad jag ska ta mig till.
    KRAM

    SvaraRadera
  8. Rosen - Ja det är hemskt att ta farväl! Nu känns det bättre, har fått lite distans. Kramar

    SvaraRadera
  9. Det finns inget värre än farväl. Jag förstår dig väl, själv är jag på griningen varje gång mina föräldrar eller brorsan åker här ifrån. Hur det är med egna barn vågar jag inte ens tänka på.
    Bamsekram till dig!

    SvaraRadera
  10. Hilde - Ja fy det är hemskt! Men nu känns det bättre. Får planera in en Stockholmstripp och hälsa på :) Bamsekram tillbaka!

    SvaraRadera
  11. Snygg! Och klart att det känns när barnen flyttar så där! Du var helt klart värd både sockor och bulle;) Kram

    SvaraRadera
  12. Linda - Tack :) ja det känns men mycket bättre nu.. Och sockorna behövdes! Det har blivit väääldigt tomt i min socklåda det senaste.. förmodligen ligger de i dottern socklåda nu, i stockholm!! Jäkla unge men jag älskar henne ändå :) Kram

    SvaraRadera