Powered By Blogger

måndag 2 januari 2012

Slutet gott...

Jo det blev bra till slut... Efter en sirapsseg start på dagen kom jag äntligen ut och fick lite frisk ( nåja) luft! Strosade omkring, fikade och försökte lösa ut min ros. Har blivit rosad igen :) Denna gång födelsedagsrosad av min syster och hennes barn :) Fanns dock ingen Interflorablomsteraffär i mina kvarter så jag får söka vidare.
Däremot sprang jag på dessa efterlängtade godsakerna :D

Årets första semlor! Nu ligger en av dom i min mage tillsammans med varm mjölk :)
Det är till att ha enkla nöjen :))

Liiite ihoptryckta..


Men innan semlan intogs så strålade jag samman med min dotter och vi år lite mat, mycket god Chèvretoast och ett glas vin. Precis vad jag behövde.
Mmmm... samma stass som tidigare idag + favoritsjalen.


Anna ville inte vara med på bild idag så hon slipper men jag kan passa på att flasha hennes (min) Molly, Thalullah  ( eller vad den nu heter) cardigan, en gammal goding.


Ja den där semlan efter osten var lite överkurs känner jag nu, proppmätt är bara förnamnet!!
Men jag överlever nog det också!

Ha en fin kväll!
Kramar!

7 kommentarer:

  1. Vilken bra dag du haft och fy farao vad gott det låter!
    Har du röjt klart hos DF nu :D
    Kram

    SvaraRadera
  2. Åhh, semlor, semlor! Jag ger mig genast ut på jakt! Och ni ser ut att ha haft det trevligt! Kram

    SvaraRadera
  3. Vilken skön och mysig dag ni verkar ha haft. Lite lyx i vardagen bara så där. Snygga är ni med:)
    Kram

    SvaraRadera
  4. Rosen - Ja den fixade till sig ordentligt :) Och Df.. Är totalförälskad i två klänningar och totalförvirrad för att jag inte vet vilken storlek som passar och vilken jag ska välja om jag ska välja nån... Phu.. svårt det här.. och du? Kram

    Katinka - Ja äntligen! Jag har längtat men trodde det var lite för tidigt! Men allt är tidigt nuförtiden :)) Kram

    Linda - Jättegott! Nu är jag så knôkmätt att jag knappt orkar röra mig :P Kram

    Hilde - Tackar :) Ja det är kul med spontana infall bara så där! Kram

    SvaraRadera
  5. God afton :) tror du gör rätt som tar 3 om den är figurnära! Jag ville så gärna ha en av sommaens långklänningar men den ser så liten ut över bysten att jag lät bli :( Måste prova först känner jag.
    Kram å sov gott!

    SvaraRadera
  6. Rosen- Tack så mycket för ditt råd! Det är heavy metal och tricolor det står i mellan. Svååårt! Kram

    SvaraRadera