Powered By Blogger

fredag 27 januari 2012

Morgonstund har guld i mun...


 Eller inte... Jag vaknade när sonen gick och lade sig klockan halv fyra :-0  Körde boktricket först men inte blev jag tröttare för det. Halv sex var jag så kaffesugen så jag höll på att smälla av! Efter två stora koppar var jag pigg som en mört! Då tog jag tag i något som jag dragit mig för läääänge... rensa på skrivbordet. Det har inte ens gått att se att det varit ett skrivbord där under alla papper, kläder, prylar och jag vet inte vad! Nu har jag gömt pappershögarna på ett annat ställe :) och skrivbordet är plottrigt men fritt från allehanda högar. Dessutom har jag fyllt i några viktiga papper som jag dragit mig för länge. Skönt!

Jag verkar vara i någon slags sorteringsfas för tillfället.

Skrivbordet där jag ställer sådant som jag inte vet vad jag ska göra av... som mammas vas och svärmors kinesiska rökelsekar, glasskålen vi fick när vi gifte oss... ja, någonstans måste de stå. Spegeln är också från svärmor förresten.


Mer än så har jag inte att säga för stunden :) Ska försöka komma med något roligare nästa gång :))

Hoppas ni får en fin dag!
Kramar!




6 kommentarer:

  1. Hos mig är det köksbordet som inte syns för där hamnar allt möjligt - kanske dags för mig också? Tack för att du skrev om "fylla i viktiga papper". Jag måste undersöka hur jag får sjukpenning så att jag slipper svälta :o) Kanske kan jag göra det på nätet? Börjar googla nu.......
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja usch viktiga papper är så tråkigt! Jag har alltid ringt F-kassan men det går säkert att göra över nätet också.Sen är det viktigt att arbetsgivaren anmäler också. har varit med om att de glömt det en gång och då tog det väldigt lång tid innan jag fick pengar från F-kassan.
      det behövs nog något skräpställe :) I huset där jag bodde innan var det matsalsbordet som blev någon slags skräp och sambandscentral :) Kram

      Radera
  2. Så sött skrivbord. :-D
    Hoppas du får sova bättre inatt på morgontimmarna. Jag hade ett frispel i går med papper och hade sängen full med pärmar som bläddrades i och oj vad jag letade efter en grej som tillsist hittades fint lagd i en mapp på helt fel ställe.

    Kramar och ha en fin dag!
    L

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha ja och helt onödigt egentligen :) Sitter aldrig där, det blir bara rörigt! Skönt att du hittade pappret...man kan ju bli helt galen när man inte hittar! Usch du måste ha fruktansvärt mycket "pappersjobb" nu..
      Ska ta en promenad idag, gjorde inte det igår så det kanske var därför jag inte kunde sova. Kramar och fin dag till dig med!

      Radera
  3. Det är väl roligt nog! Då var vi vakna samtidigt. Jag satt uppe till sju imorse med hosta som inte gav sig och somnade först då. Usch, känner mig som ett förbaskat vrak, men ska ut och promenera nu i alla fall. Måste komma igång. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh fy vad hemskt! Stackars dig! Kan du inte få någon hostmedicin? Det finns ju en sån där dunder, Cocciliana Etyfin, ( hur det nu stavas ) så du får sova åtminstone. Ska också ta en promenix om en stund. Kram och krya på dig!

      Radera