Powered By Blogger

torsdag 19 januari 2012

Katt terror

Tre mornar i rad prick kl 9.00 tycker mina katter att det är dags för mig att gå upp ( vilket dom iof har rätt i ). Och de tar till alla medel som de vet retar upp mig. Klös på almanackan som jag fick av dottern, dra ner allt som ligger på nattygsbordet, försöka dra ner växterna på fönsterbrädan ( jäklar vilka långa ben de kan få om de vill, framförallt Loui, det är hans specialitet ). Har några stenar där som åker ner i golvet också. Grizzly väntar in mina fötter. När jag skäller på Loui åker fötterna fram från täcket och då står han beredd, ajj! Jäkla katter. Men jag älskar dem ändå :)

Ja sen fortsätter terrorn till de har fått allt de vill ha; hårdmat, mjukmat, vatten ur kranen, rensad kattlåda och luft på balkongen. Då är jag vaken kan man lugnt säga och jag får äntligen njuta av kaffe och GP.


Mina söta terroristmissar :)

Ha en mysig dag! Här är det tvätt och röj som gäller.
Kramar!

9 kommentarer:

  1. Hihi... kattväckning är inte den skönaste form av väckning, men effektiv... :o)
    Vad snyggt det blev med röda Timeouten och svarta Änglatunikan, kanonsnyggt!
    Hoppas du får en bra dag. Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Väldigt effektiv :)) Tack ;)Tyckte också det blev väldigt fint det är bara det att även änglatunikan börjar bli för liten :/ Ha en bra dag du med! Kram

      Radera
  2. Jag saknar den där väckningsterrorn lite ;) Oftast var den väldigt varsam - in med tassen under täcket och pilla mig på tårna :)
    Kramkram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad gulligt :) Grizzly är inte så hårdhänt han heller men vassa klor och känsliga yrvakna fötter är ingen bra kombo :)) Kramar

      Radera
  3. Oj du är sannerligen en kattälskare! Skulle våra katter göra sådär skulle de bo i källaren resten av livet ;-) Maken är inte så förtjust om jag så säger... Jag går faktiskt i tankarna om de ska få flytta, sorgligt men sant. Livet måste funka för hela familjen.

    Lyxigt med sovmorgon, fick jag sova till 9 skulle jag vara lycklig i en vecka!!

    KRAM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha ja det är jag :) Dessutom har jag blivit kattcurlare på "" dagar, det var jag inte förr. Självklart måste det funka för hela familjen, både för er och för katternas skull.
      Ja sovmornar har jag alldeles för många om man säger så... Trots det brukar jag inte sova så länge som jag gjort det senaste. Behövde nog det :) Kram!

      Radera
    2. på "äldre" dagar skulle det vara :)

      Radera
  4. Haha.. vilka busar då! Mozart brukar mest slicka mig i ansiktet när han vill att jag ska vakna och det är ju lite sådär halvmysigt det med måste jag erkänna. Speciellt som han kan tycka att jag ska vakna 10 ggr på 5 minuter ibland och man liksom ligger där och fäktar med armarna och gömmer huvudet i kudden. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha.. vad jag känner igen mig! Såg nog inte klok ut i morse när jag både fräste och viftade med armarna :)) Men de vann och jag var tvungen att kravla mig upp. Kram

      Radera