Powered By Blogger

fredag 27 januari 2012

Mums :)

Fick ett ryck, eller rättare sagt jag köpte ingredienserna för några dagar sedan men idag fick jag äntligen bakat Leilas fantastiska Blueberry Lemon Cupcakes med en topping så är så förbannat god att man nästan dör på kuppen, vit choklad och philadelphiaost, moooahh, vad gott!!

Jag köpte Leila Linderholms cupcakebok i julas och första gången fick dottern välja sort och nu fick sonen välja. Nästa gång är det min tur att välja och då blir det något chokladdrypande :)

Cupcakesen innan toppingen.


Den slurpiga toppingen på G.


Med topping och lite barnsligt strössel :)


Nu ska jag koka kaffe och njuta lite. Sen åker resten in i frysen tills vi åker till fjällen :)

Ha det gott!
Kramar!



16 kommentarer:

  1. Herregud vad gott det ser ut för en som inte ätit sött på snart 2 veckor. Njuuut!
    kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha..jag hade nog tjuvsmakat för mycket på toppingen så jag var proppmätt innan jag en började :) Får göra ett nytt försök senare :) Kram

      Radera
  2. Jösses vad duktig du är..vete 17 om jag skulle klara av. Ser supersmaskiga ut! Då har ju du lite gott att snaska i dig ikväll, fniss.
    Jag provar i morgon det du frågade.
    Ha en skön kväll!
    KRAM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha.. jag har bara följt receptet :) Men Leila hade spritsat toppingen väldigt tjusigt och jag kletade bara på och dolde det hela med strössel. Två har jag mumsat i mig under dagen. Sonen har tryckt i sig fyra stycken! Jag har lagt resten i frysen :) Tack du är supergullig! Ta det när du har ork och lust. Kram och skön kväll till dig med!

      Radera
  3. Men oj vad gott - och vilka fina! Det blir perfekta till fjällen :-) Men jag hoppas du fick ett par nu!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är verkligen extra allt på dem :) Två har jag fått i mig! Resten ligger i frysen och sonens mage :)) Kram

      Radera
  4. ÅH, vad sugen jag blev nu ;-D
    Var har du köpt de fina papperformarna?? Har glömt, vet att du nämnde det sist du hade bakat.
    Kram fina du!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha.. jag skickar en genom cyberrymden :D Jag köpte dem på Lagerhouse i julas. Det är olika färger i paketet, nu tog jag bara blå eftersom det var Blueberry cupcakes :)) Kramar tillbaks till fina dig!

      Radera
  5. Supergott! Fresta inte en potentiell syndare! Blir tokig bara jag ser det. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Förlåt ;)) Jag bakar så sällan och känner mig stolt som en tupp när jag gör det :) Kram

      Radera
  6. Attans vad mumsiga dom där såg ut då! Och visst har Lagerhouse mycket roligt som man kan ha till bakning! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var bara förnamnet :) Ja herregud vad mycket fint de hade där! Köpte ett par små skålar i porslin med fräckt mönster vid samma tillfälle. Snygga och nästan gratis! Kram

      Radera
  7. åhhh men hallååååå...Du får alla mina Ipren om jag får en av dina cupcakes..lovar:))) kram lilla fin:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha du får en hel hög :)) Här kommer de swisch... Kramar och krya på dig!

      Radera