Powered By Blogger

lördag 21 januari 2012

Från stillsam promenad i vinterskrud till hetsig semmeljakt i snöslask

Japp.. det blev en lång rubrik men så var det. Påpälsad ända upp till tänderna studsade jag fram i knarrsnön med kameramobilen i högsta hugg. Inte ens segaste backen kändes seg :) Någonstans halvvägs i promenaden kom jag på att en semla med varm mjölk skulle sitta fint när jag kom hem. Yes, nöjd med detta beslut slank jag in på ett konditori och där var semlorna SLUT!! Det var då hetsjakten började... nu skulle jag bara ha en semla! Promenerade in i nästa kondis, samma där.. slut. Det var tydligen semmelväder idag. Nästa affär, slut. Gick världens omväg in till ett Hemköp, slet tag i en kille som jobbade där och frågade var semlorna fanns! Där.. pep han.. och minsann där stod flera tvåpack med ljuvliga semlor. Men jag köpte bara ett tvåpack :)

Man kan säga att jag tjänade in den semlan med tanke på hur långt jag fick gå för att få tag i den :)

När jag var klar med min semmelmission hade det börjat att slaska till sig och den mysiga promenaden blev riktig otrevlig. Jag var alldeles rödögd när jag kom hem pga av de regnblöta snöflingorna som flög in i ögonen. Gissa om den semlan med varm mjölk satt fint när jag kom hem :D

 Ja nu blev det en lång historia om ingenting så här kommer lite bilder i stället! 






Bilderna ser svartvita ut men det såg ut så i verkligheten.
Den smaskiga semlan :)


Och när jag ändå håller på klämmer jag in en dagens.
Stickad klänning från ChillN, Kabelknit någonting, Buddhan...


... Jaquard long socks i dark lila och Heathers merino i lila.


Och ytterkläder såklart!
Detta blev ett väldigt långrandigt inlägg men ibland är det svårt att skala av så nu blev det så här...

Ha en fin lördag!
Kramar!





10 kommentarer:

  1. Det ser verkligen härligt ut på bilderna - jag tycker att det är så vackert med snö men jobbigt :D Här började det snyss snöa och det är redan vitt på trottoarerna. Dessutom kommer det inte uppifrån utan rakt från sidan så det är säkert inte skönt alls där ute.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är vackert men jobbigt när det blir slaskigt. Och fruktansvärt när det blåser emot en så det knappt går att ha ögonen öppna! Kram

      Radera
  2. Härliga snöbilder. Tyvärr ser det inte alls ut så här.
    Tänkte på att det är kul att folk i vårt land har så olika traditioner, som att äta semla med mjölk... det har jag bara hört talas om att man gör "uppåt landet", men aldrig sett eller stött på i verkligheten , ännu mindre skulle jag komma på tanken att göra det själv. Det är intressant att vi är så olika spec vad gäller mat-traditioner. Däremot semlor, det finns det o det är gott (även här i Skåne). Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är kul med olika traditioner. Semla med mjölk har vi alltid ätit i vår familj :) Vet inte varför vi har den traditionen här, det är kanske 50/50 i Gbg som äter semla med mjölk eller hetvägg som det också kallas. Man blir väldigt varm och go efteråt se det kanske har med kylan att göra. Det är lite kallare här än i Skåne :) Kram

      Radera
  3. Oh my god vad gott med semla!!! Fina snöbilder:) Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Yes! Det var vrålgott! Det var riktigt vackert en stund.. nu verkar det som om det börjat regna :/ Kram

      Radera
    2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

      Radera
  4. Åhhh vad jag blev sugen nu. Har inte ätit min semla i år. Det kan bli flera om jag inte är helt nöjd med den första. Då måste man leta vidare. .-D
    Kramar och hoppas du har en skön kväll,
    L
    <3<3<3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oja.. det är viktiga grejer det där. Här pratar du med en expert :)) Hemköps duger när man har mjölk på men det går inte att jämföra med ett praktexemplar från ex,vis Brogyllen här i gbg :) Kramar och detsamma till dig!

      Radera
    2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

      Radera