Powered By Blogger

söndag 20 maj 2012

Totalt misslyckat och ändå så himla bra

Efter mitt städryck här på morgonkvisten gick jag ut på promenix och det började väldigt bra. Rusningen hade inte börjat på Da Matteo så jag fick en fin plats i solen och det var varmt, riktigt sommarvarmt! Men...Kan säga att palladium med strumpor inte var bästa skovalet... Så där började det. Sedan fick jag en fix idé att jag ville ha en långklänning som inte var för lång och inte var för dyr. Gick åt skogen. Och sedan var det sandaler som hägrade och gärna byta ut mina Palladium på stört, men hittade inga. Ibland blir jag bara så där envetet kritiskt till allting, samtidigt som jag envist fortsätter att leta efter något som jag inte ens vet vad det är! Phu!! Till slut fick mina fötter mer än nog och jag fick ge upp och ta spårvagnen. Men. På vägen dit dök jag in i en affär och hittade en kjol som var billig och bra, fick jag för mig. Köpte den (utan att prova), kom hem, provade och det var den fulaste kjol jag sett, både färg och form. Tänker inte visa. Måste ha fått en desperat - måste ha en kjol - knäpp!

Men trots alla dessa misslyckanden var vinden ljum, luften klar, fikan god och det doftade så otroligt gott ute så det var underbart i alla fall.

Som avslutning på detta visar jag en misslyckad bild som jag tog när jag fikade, var så bländad så jag såg ingenting. I verkligheten är det väldigt mysigt där men jag fick nästan bara med parkeringen...


Japp det var det det... Sonen ville ha våfflor så nu har jag glufsat i mig två och en halv med sylt och grädde! Oopps, tur att det inte står på menyn så ofta.

Ha en fin kväll!
Kramar!


8 kommentarer:

  1. Jag tycker det är ganska typisk att det inte går att hitta något när man letar efter det. Det är när det inte ska shoppas man hittar hur mycket som helst:)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja idag hittade jag absolut ingenting! Blev billigt i alla fall :) Kram

      Radera
  2. Jag känner igen de där dagarna då man blir så himla irriterad på allt man provar, men ändå bara ska ha. Hittade du ingen långklänning alls? Jag har inte varit i affärerna på länge, men det borde finnas mycket nu väl? Borde nog i sådana fall hålla mig fdärifrån eftersom jag har långklänningar så det räcker och blir över. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja ja kanske hade för kritiska ögon idag men jag hittade ingenting! Det var alltid något som inte föll mig i smaken eller så var de kilometerlånga. Jag är bara 165 cm och det ser inte alltid bra ut om man lägger upp. Jag får trösta mig med min Tadaa :) Kram

      Radera
  3. Aha. Jag är inte mycket längre jag, kanske 169-170 lång, men jag vet vad du menar med för långa. Klänningen i det blommiga tyget som jag köpte innan jag åkte till New York är superlång och jag måste sy upp den. Konstigt eftersom den var stor i storlek och jag fick gå ner till XS och ändå så förbaskat lång. Kram

    SvaraRadera
  4. Ja det är konstigt..Hur många tjejer är en 180 som man man måste vara för att inte snubbla på tyget? Men jag ger inte upp :) Kram

    SvaraRadera
  5. Våfflor.....jag måste bara säga....våfflor? Åhhhhhhh....
    :-D

    kramar och suss gott

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja satan i gatan vad gott det var :)) Kramar

      Radera