Powered By Blogger

söndag 20 maj 2012

Dagens stass och tidsvill

Vaknade av att jag hörde sonen skrota i köket och bad honom sätta på kaffe. När kaffet var klart upptäckte jag att tidningen inte hade kommit och var på väga att börja grymta lite missnöjt. Så slängde jag en blick på klockan...Halv fem var hon... Sonen var alltså väg att gå och lägga sig och jag har nog sovit färdigt :) 

Tidningen hann komma innan kaffet var urdrucket och nu har jag banne mig städat hela lägenheten! Swisch sade det! Och nu ska jag njuta av det vackra vädret :)

Topp Hunkydory, linne Rosemunde och jeans Ra-Re.


Och så blev det min grå Timeout till.

Har jag tur har det inte hunnit bli knôkat på favvofiket än så jag kan njuta en latte i solen.

Ha en fin dag!
Kramar!




5 kommentarer:

  1. Vilken oerhörd effektivitet! Det är bara att gratulera. Själv är jag urtrött och får precis ingenting gjort. Njut fika för mig med. Kram

    SvaraRadera
  2. Ja jag överträffade mig själv :)) Det blev en skön fika i solen och lite stros i alldeles för varma skor. Du behöver nog ta det lite lugnt efter allt ditt farande. Kram

    SvaraRadera
  3. Jisses vad flitig du är OCH snygg! Njut av dagen!
    Imorgon ska jag tillbringa dagen i ett stekhett Göteborg för att sen gå på ett möte på en skola nära avenyn. Har du några bra tips på vart man kan lapa lite sol i bikini och kanske något schysst lunchhak som inte är en kedja?!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Tack :) Ja det var en skön stund, framförallt fikan i solen :) Vad kul att du ska hit! Nu är jag världssämst på Avenyn, är nästan aldrig där men det finns många uteserveringar längst gatan. På Kungsportsplatsen ligger Cappuchino som har en stoor uteservering med både mat och fika. Om du vill sola nära avenyn finns Näckrosdammen, en park. Man kan säkert hitta en plätt att sola på. Annars finns Slottsskogen men det är en bit bort. Ja så havet såklart :) Men det är ju ännu längre bort.. Jag ska bege mig till havet imorgon, längtar dit! Mitt favoritfik Da Matteo (stora) har också världens soligaste uteservering och har även goda sallader och goda pizzor. Svårt att förklara var det ligger bara. Det ligger nära Grönsakstorget in på en liten gata. Finns en liten Da matteo också men ligger i en liten arkad där det är skugga, annars supermysig. Haha.. det här blev snurrigt! Du får fråga mer om du vill så svarar jag :) Kramar

    SvaraRadera
  5. Tack för alla tips! Ska googla och kolla hur det ligger till i kartväg och se vad vi lyckas hitta till!
    Kram

    SvaraRadera