Powered By Blogger

söndag 13 maj 2012

Dagens och det stora bakslaget

Efter att ha sovit i 15!! timmar på raken tyckte jag att jag behövde komma ut och få lite luft. Och det började bra. Slank in på Da Matteo tjugo minuter innan stängning och fick mig en ljuvlig latte. Därefter gick jag förbi Kålle & Ada som hade öppet? Dessutom hade de 30% rea på Odd Mollyjackor så en jeansjacka fick följa med hem i stl. 3 som jag kan stänga :)). Ska ge den en omgång i 60° och torktumling så blir den nog perfekt. Efter det tog jag en promenix till Nordstan där jag skulle handla lite kattfoder (lite dålig framförhållning här) och där någonstans sade det bara poff och världens febertopp kom rusande! Började vrålsvettas och fick gå in i en provhytt och dra av mig lite kläder och sedan ta första bästa spårvagn hem. Ja ingen kan säga att jag inte försöker iaf (vilket det inte är någon som gjort). Japp, nu är tillbaka till sängen och mina nytvättade frasiga lakan. Kunde varit värre.

Här kommer lte pics på dagens stass och söndagsfikan.

Fina Spinner silk som jag fått köpa av Josanne. De där byst"strecken" eller vad det nu kallas sitter lite för högt upp på mig men i övrigt är den helt perfekt så jag får stå ut med det :) Tycker den är så himla fin.

Hade på min Pointers long cardigan som jag tycker om mer och mer.

Liten interiörbild från Da Matteo. Helt tomt! Alla satt på  Da Matteo mittemot :) Det är på detta stället som det finns en liten "hemlig" bakgård en trappa upp där man kan sitta. Inte så många som hittat dit vilket är rätt skönt så man kan sitta och filosofera i lugn och ro om man är på det humöret.

Godigoda latten :) Undrar hur många lattebilder jag har visat här på bloggen nu :))

Nu ska jag sluta febersvamla här och läsa min nya bok istället. En ny kriminalare av Peter Robinson.

På återseende om ni vill!
Kramar!


8 kommentarer:

  1. Men din stackare.. nu hoppas jag du snart blir riktig frisk. Snygg dagens, och lite nyfiken på ditt fynd:)
    kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det måste jag! Tack :) Visar när den är färdigkrymt :)) Kram

      Radera
  2. Ojdå som det kan bli!
    Jag har alltid haft svårt att få grepp om Göteborg, så jag tror du ska få guida mig nästa gång jag kommer dit - om du vill. =)
    Du verkar ju ha bäst koll på bästa latten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja Jösta petter som min mormor brukade säga! Självklart guidar jag dig i mitt Göteborg om du kommer hit :) Och ja, stans bästa lattar vet jag var de finns :) Och det bästa av allt är att jag upptäcker nya braiga fik under mina promenixer :) Ha det gott! Kram

      Radera
  3. Hoppas du kryar på dig snabbt! Och grattis till fina jackfyndet! Kram Nilla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack :) Ja nu får det vara bra! Ja vilket flyt! Där hänger den på rea och allt :)) Kram

      Radera
  4. Usch, vilken otur du har med sjukdomar. Hoppas du kryar på dig fort nu.
    Spinnern är ju lovely. Måste nog lufta min snart också :-)

    Kram och krya
    /Vivvi

    SvaraRadera
  5. Ja, jäkla skit rent ut sagt att det aldrig går över :/ Men nu är jag på bättringsvägen för denna gången i alla fall. Ja den är så fin! Det måste du göra :) Tack :) Kramar tillbaka!

    SvaraRadera