Powered By Blogger

fredag 11 maj 2012

Mera dagens och rena rama julafton :)

Tjohoo! Idag vällde de in, paketen :) Till och med en bikini men den ligger jag lite lågt med :)) Men resten visar jag, tom den som satt riktigt illa på mig, känner mig generös idag.

Men först vill jag visa dagens ytterstass för den är så fin, Twiddeln. Min älsklingsjacka faktiskt.


Först ut i paketskörden är Superfina Spinner silk s/s dress som har hittat hit från Josanne. Älskar den redan och den passar :))


Toppen från Hunkydory kom idag också. Här behöver jag lite smakråd! Är lite ovan vid korta toppar och undrar om ni tycker den ser för kort ut på mig? Ärliga svar önskas :)



Dareme dress. Den har jag haft i min ägo förut i en mindre storlek och när Solid hade den till salu på sin Bloppis så slog jag till :) Alltid bra med en underklänning :))


Ja, till sist kommer underbara Givin tunic med de turkosa broderierna som jag köpt av Annelie. Har ju denna i almost black sedan tidigare i samma storlek (2) och som jag känner slank och snygg i. Men...I denna ser jag ut som Korvberta med boobsen :( Himla synd men inget att göra åt. Kommer ha en liten bloppis i helgen där denna kommer vara med.


Det var skönt att komma ut lite och få mig en ordentlig kaffe och se lite folk. Men nu har velourstassen åkt på igen och horisontalläget har intagits. Får ju ta det lite lugnt så här i början :P

Ha en fin eftermiddag!
Kramar!


18 kommentarer:

  1. Hejsan!
    Vad kommer du att tänkas ta för givin tunic?
    Den är väldigtfin!
    Menar du att den är mindre än den svarta?
    Och du är jätte fin i Hunky doryn, inte alls kort!!
    Kram Emma

    SvaraRadera
  2. Möjligt att den är lite mindre men tror mest det beror på att den är ljus och att formerna syns mer tydligt då. Jag gav 800:- för den. Den är i nyskick och jag vill gärna ha samma. frakt ingår i så fall. Tack :) Får vänja mig vid lite kortare också. Kram

    SvaraRadera
  3. Om du kan vänja dig behåll för jag tycker det ser finfint ut!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack :) Till sommaren kanske det känns helt ok :) Kram

      Radera
  4. HunkyDory blusen är kanonsnygg på dig! Var har du köpt den?

    Ha en fin kväll - kram Malin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack:) Jag köpte den i deras webbutik: http://shop.hunkydory.se/web/Online_Store.aspx

      Ha en fin kväll du med! Kram

      Radera
  5. Många snyggingar där. Konstigt att det bara är Givin i den färgen som är konstig. Så där såg den ut på mig med, bara mycket värre:)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är inte klokt vilken skillnad! Är det färgerna som spelar ett spratt tro? Har dock svårt att tänka mig att du ser ut som en korv i någonting :)) Kram

      Radera
  6. Hunkydory toppen är jättefin på dig, ser inte alls för kort ut så hoppas du "vänjer" dig :) Är den stor i storlek? tycker att Hunkydorys kläder kan vara det ibland, om jag skulle råka "snubbla" över denna fina i någon webshop :) Ha en fin helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack :) Den är vid men normal över axlarna. Normal till lite rymlig M kanske, jag har även provat en L men det blev för mycket tyg. Ha en fin helg du med! Kram

      Radera
  7. Men oj vad spinnern ser skrynklig ut… jag som tyckte att jag hade steamat den så fint… Sorry :o( Fast den var himla fin på dig, mycket snyggare på dig än på mig så glad att du tycker om den.
    Hunky Dory-blusen är INTE för kort på dig, den är precis lagom och skitsnygg! Vanesak säger jag och absolut en behålla! Och nu blev jag ännu mer sugen på den… har också en 20 procentare… :o)
    Och nej tyvärr var inte Givin så bra på dig, synd men de andra tre plaggen kompenserar det mer än väl.
    Där var mina tyckanden. :o) Ha en fin kväll. Klappar katterna från oss här i söder och stor Kram till dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det tänkte inte på alls. Jag gillar den jättemycket :) Den hänger till sig :) Tack för det! Var så länge sedan jag bar korta toppar. Rafen är ju också kort och den gillar jag. Och ja.. Givin var en riktig katastrof på mig. Jäkla otur! Den svarta funkar hur bra som helst. Tack för dina tyckande det uppskattas Kramar och tack det samma från oss :)

      Radera
  8. Nej, den ser inte för kort ut. Jättefin tycker jag! Kram

    SvaraRadera
  9. Tack :) Var skönt att höra! Kram

    SvaraRadera
  10. Hej!
    Hunkyn är absolut inte för kort, supersnyggt till jeansen! Spinnern är ju också så fin på dig. Blev full i skratt åt mig själv när jag ser att din slutar ovanför knäna vilket jag tycker är snyggt. På mig är den nästan långklänning...
    Jackan är såå fin den med!
    Kul att du verkar må bättre.

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack :) Kändes lite ovant. Haha den kanske är för liten på mig :)) men den kändes bra! Ja jackan är en riktig favorit. Nu har det vänt, jätteskönt! Kram

      Radera
    2. Absolut inte för liten på dig, bara jag som är jäkligt kort i rocken! Funderar varje dag på jobbet att jag borde ha högklackat vilket hade fått folk att svimma;)

      Radera
  11. Haha du får testa någon gång :)) Kram

    SvaraRadera