Powered By Blogger

onsdag 23 maj 2012

Jag har badat! Och dagens moppestass


Det blev två premiärer idag! Årets första dopp och mitt livs första kärringdopp! Har alltid slängt mig i med huvudet först. Jag började med kärringdoppet för jag tänkte vara lite försiktig eftersom jag precis blivit frisk och fortfarande äter antibiotika. Jo men visst! Det var så varmt så jag höll på att dö, så ett riktigt dopp med dyk var av nöden tvunget. 13° grader var det. Är nog rekord för mig :))

Dagens stass var däremot förståndig, får ju inte bli kall när jag kör moppe, motsägelsefullt javisst :)
Hittade en topp av okänt ursprung längst in i min byrålåda  som jag glömt av. Och den gillar jag jättemycket så det var ju kul. Nolitabrallorna till och...


....Biketten och en sjal från Hunkydory


Nu håller jag på att övertala sonen att gå och hämta pizza. När man har solat och badat har man banne mig rätt att fuska lite intalar jag mig själv!Synd bara att jag inte har något vin hemma, hade varit gott till :)

Och så får jag be lite till om ursäkt för min dåliga närvaro på bloggarna. Behöver ha det så ett tag till. Hoppas det är ok.

Ha en fin kväll!
Kramar!



16 kommentarer:

  1. Underbart! Du är min idol. Jag kärringbadar alltid och fryser som en gris. Det låter inte lite härligt och som vanligt är jag avis. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha..:) Nöden har ingen lag :)) Jag blir alltid så varm och måste doppa huvudet för att inte på solsting. Men det var svinkallt i vattnet men skönt efteråt. Kram

      Radera
  2. Gud så skönt! Sola och bada skulle vara perfekt just nu.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det var ljuvligt :) Din stackare...Läste precis på din blogg. Fy vad jobbigt! Hoppas det löser sig fort! Kramar

      Radera
  3. Hihi. Vad underbart att höra. Jag skulle också skrikit som en gris av kylan. Men efteråt är det ju så skönt.
    Ha en fin kväll och hoppas pizzan smakar mums!
    kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man ångrar aldrig ett dopp :)) Fasansfullt innan jag hoppade i men efteråt härligt avkyld :) Pizzan var mumsig men fick bara i mig en slice, för varmt för att äta. Ha en fin kväll och hoppas du får lite lugn och ro. Kramar

      Radera
  4. Ååå fy sjutton, 13 grader!!! Då hade jag nog inte ens doppat tårna :)

    Kram
    /Vivvi

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är svinkallt men hade jag inte hoppat i skulle jag få värmeslag! Fick välj mellan pest eller kolera :)) Kram

      Radera
  5. Galning! Som att bada i isvatten. Hujedamig! Snygg outfit, den okända toppen var riktigt fin. Synd med vinet.
    Kolla in hos mig så känner du kanske igen dig:)

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja verkligen hujedamigt! Och så påstod massa människor att det var skönt!? Efter doppet,ja men väl i var det krampkallt. Tack :) Ja den blev jag riktigt glad att jag hittade :)
      HAr varit inne och kikat :) Visst är det mysigt där. Kram

      Radera
  6. Å fy, hur klarade du det i 13 grader? Låter som isvatten:)
    Snygg du är...
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag var tvungen att bada, höll på att få värmeslag! Jag bet ihop och försökte göra mig känslokall. Men jag kan säga att de tre simtagen tillbaka till bryggan gick i racerfart :) Tack :) Kramar

      Radera
  7. Det ska ju vara nyttigt med kallbad så du kommer säkert att må bättre nu :)
    Strongt gjort, det hade jag ALDRIG klarat av!
    Varma ! hälsningar
    Marie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då hoppas jag att det stämmer :) Jag var tvungen att svalka av mig för det blev så himla varmt! Kram

      Radera
  8. Härligt! Vad fin du är i cerise!!! Men du passar inte i jeansjackan! Den måste genast säljas hit ;-) Kram! Pengar insatta nu för byxorna =)

    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det var uppfriskande :) Tack :) Vissa nyanser går bra. Hahaha.. Ska ha dig i åtanke. Den är lite stor (en trea) men den är bra som moppejacka eftersom den går att stänga ordentligt.Och snygg är den :) Bra! Skickar dem idag! Har smsat dig! Kram

      Radera