Powered By Blogger

måndag 5 mars 2012

Perkilää!



 Ibland önskar jag att jag kunde finska! Som idag när moppen vägrade vakna ur sin vinterdvala och f-n-skapet inte startade! Saatana, yoxasaa, perkilää.. började det låta i mitt huvud!! Svinska kan vi kalla det som måste vara det ultimata svordomsspråket.

Tur i oturen kom min moppeåkande granne till min hjälp och jag fick låna hennes dotters trimmade 30-moppe. Ja herregud så det kan gå! Hade ju en tid att passa på SoSet och lyckades "bara" komma en kvart försent till avslappningen. Att jag skulle kunna slappna av i det läget trodde jag var omöjligt! Men, se, det tog bara ett par minuter med ögonfladder och hjärtklappning, sen hängde hakan slappt och fint och jag blev nästan som hypnotiserad. Så jag börjar nog få kläm på det där mindfulnessandet nu :)

Och vet ni vad! När jag kom hem och provstartade min moppe funkade den!
Tjoho! Imorgon ska det bli en långtur så den kommer i form :)

Nu ska jag ta en lugn och fin promenad i det vackra vädret!

Ha en fin dag!
Kramar!

7 kommentarer:

  1. Skönt att du kom i väg iallafall. :-D Visst är det galet när man ska stressa till att gå på avslappning? Hihi.
    Kramar och njut resten av dagen.
    <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha..ja jag kände att jag skulle iväg till varje pris! Och det var skönt när jag väl var där.. hon är så himla duktig som håller i Mindfulnessen, Hennes röst gör mig kolugn och hon bryter dessutom på finska tror jag :)) Hoppas du har en fin dag och massor med kramar <3<3<3

      Radera
  2. Så jäkla typiskt :D Tack för hälsningen i morse - det gick jättebra men som du skrev är jag sååå trött. Det blir soffan nu istf promenad :)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha ..ja...hade inte en tanke på att den INTE skulle starta. Vad skönt att det gick bra! Förstår att du är trött nu.. låter som en bra idé att lägga sig i soffan, ska jag med göra :) Kram

      Radera
  3. Vad fint att det ändå ordnade sig till slut. Ibland gäller det att bara kunna ta saker med ro. Jag är själv urbota dålig på det, men jag borde öva mig. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det blev bra till slut :) Jag behöver verkligen träna på det.. Det var perfekt med lite Mindfulness och en lugn fika på det :) Kram

      Radera
  4. http://shallowisthenew.blogspot.com/2012/03/pa-finska-och-pa-svenska.html

    SvaraRadera