Powered By Blogger

söndag 4 mars 2012

Ett litet råd...

Ät inte semla efter magsjuka...Kan säga att jag aldrig mer kommer äta några semlor, är fullständigt botad från sådana nu. Findus uppvärmda fiskgratäng gjorde säkert inte saken bättre så nu är jag botad från det med. Nu ska jag bara se till att bli botad från magsjukan också  Snäll diet är det som gäller ett tag framöver.. Och för att försvara mig lite så mådde jag alldeles utmärkt när jag åt semlan så helt knäpp är jag inte.. men inte efter alltså.


Nu har det lugnat ner sig igen som tur är och jag går och pular lite här hemma, slowmotionstädning skulle man kunna kalla det.

Och förhoppningsvis kommer mitt lilla säljinlägg ut i eftermiddag.


Ha det gott!
Kramar!


12 kommentarer:

  1. Stackare! Låter inte som en vidare bra söndag. Provivashots är mitt tips till dig att få det att vända rätt snabbt!
    Krya på dig och kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är bättre nulyckligtvis. Kör med Proviva blåbärssoppa men det kanske är ännu bättre med shots. Tack :) Kram

      Radera
  2. Åhh, jag hade en liknande upplevelse med sojakorv så jag vet precis vad du menar. Hiskeligt hemskt. Jag tål inte ens lukten av sojakorv längre och det värsta är att den inte ens luktar... Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Usch det är hemskt när man får sådana äckelpäckel antipatier för vissa saker. HAr haft liknade upplevelser med vattenmelon och dragon. Tog flera år innan det gick över! Kram

      Radera
  3. Oh, jag ska inte skratta åt dig....men ojoj, har man gjort samma misstag själv. man känner sig så bra, och man är ju så sugen.... proviva shots är bra om magen är i uppror för att det räcker med så lite, annars får du ju samma effekt med juicen men då måste du ju bälga i dig mycket mer och det kanske inte magen gillar. Å andra sidan behöver du ju vätska! Hoppas det värsta är över nu!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Haha...urk :S Ja det värsta är över (hoppas jag ) Ska ta och köpa hem lite proviva shots. Nu ska jag testa lite nudlar, får se hur det går, är ju hungrig! Kram

    SvaraRadera
  5. Men hua, din stackare. Det låter inget vidare. Däremot skrattar jag lite åt att du pular lite där hemma. På norska är det något helt annat:)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det har lugnat ner sig nu.. Hahaha ojdå :)) då får jag passa mig för att använda det ordet :) Kram

      Radera
  6. Å din stackare - hoppas att nudlar funkar! För min del kan jag inte äta äppelpaj och vaniljsås efter ett häftigt utbrott men åt andra hållet för sisådär 30 år sedan :o)
    Kram

    SvaraRadera
  7. Bättre nu :) Och nudlarna verkade vara välkomna än så länge. Ja det är inte klokt vad sådana upplevelser kan sitta i, kunde inte ens äta saker som var smaksatta med vattenmelon efter en häftig kräksjuka bröt ut efter jag ätit vattenmelon.

    Fördelen med att jag fått hålla mig hemma och inte är sjuk för övrigt är att jag äntligen fått tvättat och städat, om än i slowmotion :) Kram

    SvaraRadera
  8. Hej!
    Min mamma har lärt mig att aldrig äta mjölkprodukter i samband med magsjuka! Varm mjölk och grädde var inte bra! Du kan äta kokt fisk, ris, skorpor,knäckebröd,te utan mjölk, blåbärs-nyponsoppa och vatten förstås i några dagar efter att du varit sjuk..

    Lycka till!

    Y

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för tipsen! Nä, mjölk verkar inte vara någon höjdare. Får bunkra upp med mer skorpor och blåbärssoppa. Nudlar gick bra :) Kram

      Radera