Powered By Blogger

tisdag 6 mars 2012

Go eller... och Shapeupstatus

Alltså jag måste ha minst en skruv lös.. Har sålt en hjälm på Blocket och killen skulle komma hem till mig och hämta den idag. Får världens stressgrej pga det idag och börjar städa som en galning, trots att jag storstädade i söndags. När jag är klar ringer han och frågar om jag kan möta upp dem vid Hemköp! Lättad för jag gillar inte att få hem folk jag inte känner så där och samtidigt kände jag mig helt störd som farit omkring som en tornado hemma precis som om en hjälmköpare skulle bry sig om min diskbänk... Nu blev det offentlig hjälmprovning på Masthuggstorget i stället, sedan försökte de låtsas som om det kostade en hundring mindre. men där var jag petig... de fick minsann hämta ut en hundring till. Den är ju dålig  -Amen kostade den inte ++++? - Nä det gjorde den inte ( kan du inte läsa din fårskalle)! Jaja slutet gott och allting gott!

 

Passade på att väga mig när jag ändå var i närheten av gymet ( har ingen egen våg så jag väger mig där ) och se på tusan! 63,1 stod vågen på = -0,6

ShapeUp resultat so far:)

Jag gör en liten viktlista jag med : 
Startvikt 64,4
1:a veckan 63,9 = - 0.5
2:a veckan 63,7 = -0,2
3:e veckan 63,1 = -0,6

1, 3 kg  Härligt! Jag är nöjd som sagt om jag slutar öka i vikt och om det funkar skulle 58 kg vara perfekt. Inte så långt dit :)

Det går neråt alltså, sakta men säkert :) Nu hade jag ju ett liten magtjotafräs i helgen som säkert inverkat på resultatet.

Ni som väntar på paket från mig! Idag skickar jag dem!

Ha det gott!
Kramar!

8 kommentarer:

  1. Härligt! Med viktnedgången alltså! Mindre härligt med folk som prutar. Bland det värsta jag vet. Men det gick ju bra till slut och så fick du ännu finare hemma på kuppen. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det var kul! Kom ihåg fel först och trodde att jag hade gått upp istället :P Nu är här fint hemma men sonen kom hem igår så det lär väl röra till sig snart! Men han é go ändå :)) Kram

      Radera
  2. Grattis till nedgången!! Folk som "pruttar" får mig att bli lite småarg:) Maken prutar jämt, och jag skäms..
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha.. ja man är så olika! Jag är nästan för mycket tvärtom.. talar om alla eventuella defekter :) Kram

      Radera
  3. Fnissar åt ditt städryck innan hjälmköparen kom..till offentlig plats istället! Det var ju lika bra det, så slapp du ta in okända! En del är så fräcka så man blir snudd på förbannad! Bra du inte gav efter där, kan ju vara lätt gjort annars.
    Grattis till din viktnedgång, det är väl bra! Pekar ju absolut åt rätt håll!
    Hoppas solen värmer dig idag, så du kan sitta på balkongen..
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hade redan sänkt priset en gång och det var ett väldigt bra pris och så börjar han fjanta om en hundralapp! Då blev jag lite kinkig :))
      Ja det är skönt att det går åt rätt håll! Idag är det kallt här och mulet så det blev en promenix men inget balkongmys. Fast jag köpte en lite minipåsklija och satte ut på balkongen :) Tror inte katterna äter den :) Kram

      Radera
  4. Jävla fulprutare! Avskyr sånt där! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja! Låtsades som om det helt plötsligt var ett annat pris! Så lågt! Kram

      Radera