Powered By Blogger

söndag 25 mars 2012

Gnäll


Inte mina kartonger.

Ja nu är det dags för lite gnäll igen! Bara så ni vet och kan bläddra vidare. Jo våren har ju kommit med stormsteg och jag har tänkt i flera dagar att jag ska ner i källaren och hämta upp lite vårskor och kläder. Har dragit mig för det av två anledningar. Dels så har det varit en asbestsanering där nere och min lilla proppfulla källarskrubb hade innan trots att den var överfull en plan och en slags ordning och jag kände på mig att det inte var så längre... Och dels för att jag har sprängvärk i hela benet och nacken+nedre delen av huvudet. Kunde inte röra mig utan att kvida högt i morse så det blev värktabletter till frukost.

När tabletterna börjat verka och jag fått mitt kaffe fick jag den strålande idén att nu skulle här minsann gås ner i källaren och röjas! Fick med mig sonen och min plan var att jag skulle peka och han skulle bära.

Och jodå.. det såg fördjävligt ut! De hade gjort precis tvärt om när de ställt in sakerna igen. Barnens leksaker från forntiden, gammalt studiematerial och you name it, stod först och gissa var mina skor stod? Jo givetvis längst in någonstans :( Dessutom är jag en skosamlare av stora mått så jag lyckades hitta två kartonger med skor innan jag hittade den som jag var ute efter. Men.. jag har fortfarande inte hittat mina lila Converse! Har jag ytterligare en låda med skor?? Mamma mia!

Och det där med att peka funkade inte så bra. Det slutade med jag jag stod uppe på en pall och drog och slet i allt! Och nu ligger jag här (i det vackra vädret ) och har ännu mer ont i nacken och benet, dessutom gjorde jag något med axeln så nu har jag ont i den med...

Jo just det! Min dotter hade sorterat sina kartonger så fint så att det skulle vara lätt för henne att plocka med sig när hon flyttar (på riktigt). Hrmmm...hon kommer gå i taket när hon ser vad som hänt med den ordningen. Temperament är bara förnamnet på den modellen. Det har hon ärvt i rakt nedstigande led från sin far och sin mor :))

Jo så var det en grej till när jag ändå håller på! Måsmaffian är tillbaka och har intagit taket nedanför mitt sovrumsfönster. Yes! De hade jag totalt förträngt. Nu är det slut med nattsömnen. Fyra-tiden på morgonen tycker de är en bra tid att börja skräna. Ärtrör eller slangbella!? kan det vara nåt? Ja allt är inte bara positivt med våren om det nu var någon som trodde det.

I sin rätta miljö.



Så..nu är jag klar tror jag.. ja det får räcka för den här gången! Men jäkligt synd på de lila Conversen...

Ha en härlig söndag!
Kramar!




4 kommentarer:

  1. Ojojojoj. Vårt källarförråd ser lika hemskt ut och vi hittar inte ett dyft där nere. Har sagt länge att vi måste ta tag i det,men har liksom lyckats låta bli ändå.

    Stackars dig och hoppas det inte blir ont långvarigt och att du hittar dina skor! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja sånt skjuter man helst upp för alltid! Innan asbetsgubbarna röjde omkring där nere hade jag åtminstone någon koll i kaoset.

      Ja jag hoppas det går över snabbt så jag kan gå ut och gå igen..Skorna får en chans till sen får de nog anses som förlorade till nästa år :) Kram

      Radera
  2. Gnäll på du! Förstår dig! Måsjäklarna är inte roligt att ha skrikande runt sig.....Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja ibland är det bara så urk på alla fronter.. Men just denna morgon håller måsjäklarna ganska låg profil iaf :) Kram

      Radera