Powered By Blogger

måndag 12 mars 2012

Mitt kontor och moppetur på G

Jo jag är ett antiskolexempel har jag lärt mig på SoSet. Där fick vi lära oss att sovrum ska endast sovas i ingenting annat (inget som pratades högt om där iaf). Men jag som bor lite compakt och ofta varit sjuk, har tillbingat mycket tid i min säng. Har 140 cm alldeles för mig själv, ett stort och ljust sovrum (som tyvärr är lite övermöblerat, kunde ju inte göra mig av med alla möbler i flytten ) och jag trivs väldig bra där. Varje morgon bäddar jag min säng och varje morgon innan det är dags att åter bädda den ser den ut så här. Låt mig presentera; mitt kontor!


En smal del av sängen använd som sovplats och till vänster om mig prunkar den kreativa verksamheten tills jag somnar in :) Bok, dator, almanacka, plåster(?) bokpuff, fjärrkontroll, scarf scarf,  sovsockar (är galet frusen om fötterna när jag ska sova men under natten åker de av), en och annan katt och jag samsas om utrymmet. 


 På höger sida har jag nattygsbordet där kaffe/tekoppen trängs med handkräm, glasögon, bankdosa och ännu fler böcker (har tre på gång just nu ).


Och som sagt, sängen bäddas och görs fin varje morgon för att åter igen bli kontor, en kreativ rundgång och jag trivs med det. 

Men hade jag bott i ett stort hus ( vilket jag har gjort) så hade sovrummet inte riktigt haft den rollen. När jag bodde i huset hade jag ett helt rum som visserligen delades med min man och där fanns skrivbord, bokhyllor och annat + en stor matta på golvet och det var där jag parkerade mig. Mattan hade samma roll som min säng har nu :)

Ja det var det om detta. Idag ska jag iväg till min läkare och det blir vespan som får luftas idag. Har varit nere och startat upp den några gånger i helgen så nu vet jag att den har vaknat ur vinterdvalan.


Ha en härlig måndag!
Kramar!




14 kommentarer:

  1. Hoppas det går bra hos doktorn :)kram/Diana

    SvaraRadera
  2. Jo, men det blir ju lite så. Vi har en stor 3:a på 100 kvadrat ungefär, men sovrummet är mitt allt ändå. Jag älskar att ligga i sängen och göra allt. Sova, äta, jobba... Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Samma här :) Har ju tom börjat äta i sängen lite smått.. Kram

      Radera
  3. Visst är det konstigt hur man alltid hittar sin plats. När jag bott i lägenhet har alltid sängen varit mitt ställe. Nu däremot hade jag blivit riktig förbannad om någon försökte sno min 3 sits. Det är bara den som duger:)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha.. man pinkar verkligen in sina revir :)) Kram

      Radera
  4. <3 på något sätt så känns det så befriande och härligt.. ditt "kontor.. sovrum" är levande och aktivt - inte ett kalt rum med stilleben.

    KRAM *tänker på dig*

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja men så är det :) Tack detsamma :) Kram

      Radera
  5. Så blir det ju oftast när man är mycket sjuk! Tillbringar också mycket tid i sängen, då vill man ju allt inom räckhåll.. Huvudsaken är man trivs själv med det man har runt omkring sig. Vad andra tycker är inte något viktigt alls. Var o en gör det som passar en bäst helt enkelt!
    Hoppas det gick bra idag!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo jag trivs faktiskt även om jag tycker om att ha det i ordning kring mig också.. Och vad andra tycker bryr jag mig inte om :) Det är jag för gammal för :) Blev bara så full i skratt när jag såg hur det såg ut, fotade det hela och bjöd er på röran :)) Det gick inte allt för mr Montezuma hälsade på igen helt plötsligt! :(( Kram

      Radera
  6. Verkar riktigt mysigt! Jag har ingen plats precis som jag "pinkat in" eller skulle kunna tänka mig att göra. Jag flaxar mest omkring...det här tål att tänkas på!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha.. det är väl skönt att vara flexibel :) men sängen är inget dumt ställe faktiskt :) Kram

      Radera
  7. Men nu får du säga åt den där Montezuma att försvinna! Tycker synd om dig! Tipsar om Dr Kousas vetediet eller väldigt lös havregrynsgröt - skitäckligt men det lagar systemet,
    Stor kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja nu blev jag riktigt trött.. Gjorde havregrynsgröt nyss och har precis ätit lite, får hoppas det funkar. Var köper man Dr Kousas vetediet? Stor kram tillbaka!

      Radera