Powered By Blogger

lördag 24 mars 2012

En huvudlös dagens och en skön slända

Vissa saker bara fastnar i hjärnan och går inte att få bort!. Som den här sländan.. mina ben har styrt sig till fönstret där den hängt och jag har suckat och tänkt att det går nog över.. Inatt drömde jag om den och det första jag tänkte på i morse var denna vackra slända. Vissa saker är bara meant to be...

Så vacker och ganska stor så jag tog en lång kedja.


Idag var det helt omöjligt att få in ljus i mobilkameran, vet inte om den börjar bli trött eller vad det är. 
Slog till med en huvudlös dagens i hallen istället och eftersom hela jag inte får plats där fick jag välja mellan att kapa av huvudet eller fötterna, Just nu är fötterna snyggare så det blev så här!

Jeans Mos Mosh, Keyhole dress, Timeout wrap och mina Minnetonka. Roskappa och sjal följde också med.


Tog en promenix in till stan och hämtade hem min slända och passade på att ta en fika såklart :) Har nog blivit beroende av dessa fikor just precis innan ruschen sätter in. Idag var jag på lilla Da Matteo som ligger i en jättemysig gränd där även affären med sländan fanns. Nybakad bulle som fortfarande var varm och en stor latte :) Mumma!

Och trots mina ständiga fikor går det faktiskt nedåt på viktfronten, i mycket sakta mak visserligen men ändock ner. Vägde 64,4 när jag började och nu väger jag 62,9.


Det blir en lugn dag idag med lite fix om lusten faller på, vilket jag hoppas att den gör, behövs både städas och tvättas. Men allt städning känns lite meningslös just nu när vi är tre som kamperar här i min lilla lya och det är väskor och kläder överallt.

Hoppas ni har en härlig lördag!
Kramar!



14 kommentarer:

  1. Duktig du är, vilken metod kör du för att gå ner i vikt?Jag håller också på men nu går det väldigt sakta kram Diana

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag använder shapeUp-appen. Vilket har inneburit att jag äter mer regelbundet, dricker mer vatten och rör på mig mer. Har också slutat äta godis, chips och sånt.. Men jag unnar mig mina fikor :) Äter vanlig mat och lite goda desserter ibland. Det går väldigt sakta för mig med men huvudsaken just nu är att jag inte går upp mer!

      Har försökt lägga till din blogg på min lista men det funkar inte av ngn anledning..Är väl blogger som strular i vanlig ordning.. Kram

      Radera
  2. Vilken fin trollslända! Det förstår jag att den fastnade i medvetandet.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja den är fulländad :) Är så glad att jag slog till! Kram

      Radera
  3. Jag förstår att du inte kunde få sländan ur skallen, den är riktigt superfin! Ska bli kul att se den på dig senare.
    Jag tycker att du har varit superduktigt i ditt Shapeupande! Bra gjort!
    Hoppas du får en fin kväll. Massa Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag föll som en fura och har varit där och gluttat på den flera gånger :)) Tack :) det går långsamt, har ju inte kommit igång med träningen. Men jag är glad att det går neråt. Ha en fin kväll du med! Och vad brun och snygg du är! Själv går jag åt grönt :)) Kramar!

      Radera
  4. Sländan är ju bara såååå himla fin. :)

    Snygg dagens också. Ääääälskar Minnetonkas, hur sköna är de inte att gå i :)

    Kram
    /Vivvi

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den är magisk :) Skorna är underbara! Lite jobbiga när man går på kullerstenar har jag märkt så jag får undvika dem :)) Kram

      Radera
  5. Hej igen :) Jag har upptäckt att just de där sakerna jag inte kan sluta tänka på är de som jag verkligen gillar och använder om och om igen. Grattis till fint köp :)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej hopp :) Skrev ett långt svar som försvann.. Men jag tror också att om man får grunna ett tag och det fortfarande känns wow! Brukar det bli bestående kärlek, Jobbigt bara om det man vill ha tar slut :P Fast i slutändan är det säkert värt det. Jobbigt med alla dessa felsköp som måste säljas vidare.. Kram

      Radera
  6. Jag älskar trollsländor! Jättefin! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag med! På mormors land var det fullt av dem när jag var lite och jag var så fascinerad av dessa vackra varelser :) Kram

      Radera
  7. Snyggaste trollsländan! Det ska bli riktig roligt att se den på dig.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man ser det inte på bilden men den har små guldögon och svarta onyxer på kroppen :) Den kommer nog synas flitigt på mina dagens :) Kram

      Radera