Powered By Blogger

torsdag 8 mars 2012

Det kunde varit värre...

 Snö över Masthuggstaken

 
Jo, faktiskt.. När jag slog upp mina melerade i morse och såg snön tänkte jag något riktigt rejält finskt kan jag säga, som inte lämpar sig för tryck! Men när jag en stund senare satt med min kaffekopp och G-P  läste jag om Wagga Wagga... för er som inte har läst artikeln säger jag bara; det är INTE snö, det är spindelväv! Hela j-la Wagga Wagga ( i Australien ) är täckt av spindelväv till följd av översvämningarna där! Lyckligtvis är de inte giftiga :)) Urrk säger jag bara!

Spindelväv över Wagga Wagga


Vargspindlar är det dessutom, lät ju så där lagom livsfarligt även om de inte är giftiga :P

Ja det var morgonens betraktelser. Trots snön ska jag bege mig ut på min dagliga promenix. Det var ju tur at jag inte tog ner vinterjackorna sist när jag trodde det var vår!

Ha det gott!
Kramar!


8 kommentarer:

  1. Ja jag tar absolut hellre snön...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja i jämförelse är snö riktigt trevligt :)) Kram

      Radera
  2. Ja, usch, det gäller att ha perspektiv. Men nog fräckt att fotografera de där spindelnäten. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det skulle vara en häftig upplevelse! Bara jag slapp att gå i det..Hua jag ryser när jag tänker på det! Och vargspindlar! Är de stora som hus eller?? Måste googla på det.. Kram

      Radera
  3. Men fy sjutton! Då ska jag vara glad över snön i fortsättningen :-)

    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja fy sjutton får att gå omkring där :S Kram

      Radera
  4. Jag såg också artikeln och det ser verklien vidrigt ut där på andra sidan klotet. Vi har sluppit snön - hittills är det väl bäst att säga :)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja ibland är jag glad att jag bor i ett så "ofarligt" land! Hoppas ni slipper den... den börjar försvinna här med. Kram

      Radera