Powered By Blogger

tisdag 13 december 2011

Regn och rusk

Ja det är ju ingen nyhet för någon. Idag gick jag ner i källaren ock letade fram min gamla regnjacka. De vanliga jackorna blir genomdränkta med en gång! Nu har jag i alla fall köpt alla julklapparna. Det känns bra! Nu behöver jag inte tänka på det utan kan pyssla med annat. För jag tycker inte det är kul att gå i affärer. Blir helt snurrig till slut och börjar leta efter saker som jag inte behöver helt plötsligt. Som idag - fick för mig att jag minsann skulle ha något juligt på dörren!? Som tur var så hittade jag inget :)) Men det tog säkert en timma att komma fram till det.

Imorgon kör träningen igång igen och jag skäms, för jag har inte gjort min hemläxa ( några braiga magövningar som ska vara grunden för de andra övningarna ). Jaja får se om jag kan fejka magmuskler eller om jag blir genomskådad.

Nu väntar ett tv:race. Kanalerna är tillbaka ( det var en parabol som blåst ner ), Jippie!

Här kommer dagens stass:
Gilded cardigan, Blenda, tights och gummistövlarna.


Och min fruktansvärt fula regnjacka. Hur tänkte jag när jag köpte den?
Men den gjorde sitt jobb, jag förblev torr.


Nu tänker jag bara lata mig till imorgon, är helt slut efter mitt shoppningrace.

Ha en fin kväll!
Kramar!

12 kommentarer:

  1. Vad bra att du har köpt julklapparna! Jag har många kvar men det får bli in i det sista tror jag och regnkappan din är väl inte så ful? Bara den funkar så får den 10 +
    Kramar och ha en fin fin tevekväll, här ska ses på House om det går idag.
    <3

    SvaraRadera
  2. Lingon - Ja House har jag också prickat in :) Vad gäller regnkappan verkade den ha en positiv effekt på mina medmänniskor. Folk jag inte kände log och hälsade på mig :) Hej hej sade jag med :) Kramar och ha det så gott!

    SvaraRadera
  3. Ja, usch vilket sablars väder det är nu. Jag har gått på stan för jag hade några ärenden att uträtta och var nästan tokig efter ett tag. Gick in i en massa inredningsbutiker för att få skydd, men köpte inget. Usch vad hemskt det är! Kram

    SvaraRadera
  4. Det är verkligen urk och bläk! Jag står inte ut snart! Blir så fruktansvärt trött och seg. Klag, klag. Det positiva är att det bara kan bli bättre! Tror jag.. Kram

    SvaraRadera
  5. Tycker du är supersnygg i din regnrock :) En regnrock är som bäst när den är färgglad och stor. Då blir man på bra humör i gråregnet och håller sig torr så du tänkte nog helt rätt när du köpte den :)

    Kram
    /Vivvi

    SvaraRadera
  6. Vivvi - Tack! Jo den var väldigt bra faktiskt :) Hade bara glömt att den var så som jag tyckte, spygrön! Men den höjde faktiskt humöret :) Kram

    SvaraRadera
  7. Snygg outfit! Regnjackan är inte helt fel den heller:) Den borde fixa vågrätt regn som det finns för mycket av just nu..
    Kram

    SvaraRadera
  8. Hilde - Tack :) Den koftan är jag så glad för! Fick den dessutom till 30% rea och Blendan är ju super till allt! Ja nu får regnet ge sig! Orkar inte mer regn och detta ständiga mörker Usch! Kram

    SvaraRadera
  9. Hahahahaha! Fejka magmuskler;) Om du lyckas kan du väl tala om hur man gör! Kram

    SvaraRadera
  10. Linda - Jag är nog in big trubbel :-O Men jag är en fena på att improvisera så går det bra så lovar jag att försöka återge detta :O) Annars stoppar jag huvudet i sanden och tar inte upp det (mentalt) förrän jag gjort min läxa och diverse straff övningar. Kram

    SvaraRadera
  11. Så skönt att vara klar med klapparna! Vilket väder ni har där nere i götet! Tur det finns så snygga regnkappor.

    Må gott söta!
    Kram

    SvaraRadera
  12. Tigern - Ja det ät jätteskönt :) Fruktansvärt väder!
    Vaknade nu mitt i natten av att det åskade och blixtrade! Tack :) Må så gott du med söt! Kramar

    SvaraRadera