Powered By Blogger

söndag 11 december 2011

Julhets

Mitt förnuft har uppenbarligen tagit semester eftersom jag fick för mig att Frölunda Torg var en bra idé på en söndag före jul.

Och som alltid när jag hamnar i situationer där det är grav trängsel och man blir knuffad hit och dit, så drabbas jag av någon form av blackout. Det innebar den här gången att jag kom hem med en liten julklapp, ett berg av böcker till mig själv och två tomtar. Resten av tiden gick åt till att irra omkring för att hitta ett fik som det inte var kilometerlånga köer till och det hittade jag givetvis inte men jag hittade en 7-eleven som hade coca-cola och juleskum ( två-pack). Vid det laget var mitt blodsocker nere vid fotknölarna och hade förmodligen bonkat till någon om jag inte fått något i mig.

En liten gråtomte som nu hänger i köksfönstret fick följa med hem.


Slutet gott och allting gott! Imorgon är det en ny vecka och det är veckan då allt flyter på ett bananskal!

Är väldigt nöjd över bokskörden. Tre böcker av en dansk författare som fått Guldnyckeln förra året, Jussi Adler-Olsen. Kriminalromaner i dansk miljö, I like :)
Dessutom fick jag tag i en bok som Katinka skrev om för ett tag sedan och som jag blev nyfiken på. Undantaget av Christian Jungersen. Ska bli spännande att läsa!


Till sist en liten dagens! Den första sedan i fredags. Har varit pyjamashas i helgen :)
Fina Fedden knit cardigan och Blenda. På fötterna Primeboots.


Runt halsen:  Buddan för inre ro som jag köpte av Bina och som kanske passade bra idag :)


Brunt och svart har varit tabu för mig förut men det funkar ju!

Idag blir det hämtpizza och julmust!

Ha en fin kväll!
Kramar!

9 kommentarer:

  1. Å julmust - vill ha men är för lat för att gå ut igen :o)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Vad kul att du fick köpt lite idag. Böcker är ju minst sagt alltid bra att ha. Och oj, var det så mycket folk! Jag var inne i stan på Kungsgatan och runt Saluhallen och där var det lugnare. Kram

    SvaraRadera
  3. Rosen - Julmust tröttnar jag aldrig på :) Kram

    Katink - Trängseln känns alltid värre på inomhusköpcenter. Nu hade de en julmarknad också men jag tänkte inte på det :) Ska bli så spännande att läsa boken du tipsade om. Tjejen i kassan var helt lyrisk över den! Ska suga lite på den och ta en dansk kriminalare först. Kram

    SvaraRadera
  4. Hämtpizza och julmust! Mums! håller mig lååångt borta från alla affärer så här innan jul! Blir att shoppa samtliga julklappar i webshop!

    Kramar

    SvaraRadera
  5. Dr Molly - Ja det var inte dumt :) Du är klok! Förhoppningsvis har jag blivit det nu också :)) Webshopar är helt klart mer min grej. Kramar

    SvaraRadera
  6. En sån tomte har jag med, visst är den söt!!!
    Jag älskar danska deckare, så nu blev jag nyfiken på de du köpt! Min favorit är Gretelise Holm. riktigt bra deckare! Undantaget är verkligen sanslöst bra. Var längesen jag läste den och det är nog snart dags att läsa om faktiskt...
    Kram

    SvaraRadera
  7. Hihi, nu frestade du mig här, så nu är fyra Adler-Olsen deckare beställda från adlibris. Har en liten hang-up att jag helst vill läsa danska böcker på danska, och där fanns de... Tack för tipset!
    Kram

    SvaraRadera
  8. Nena - Och nu är tomten totalt massakrerad av Grizzly pälsgalningen :)) Nu fick jag ett tips av dig! Gretelise Holm har jag inte läst något av (tror jag) så det måste jag göra. Ahh det fanns fyra! Men fyran kanske inte är översatt än. Kan inte läsa danska så bra så de får bli svenska även om man missar lite när det inte är på orginalspråket. Du är tredje personen som tycker att Undantaget är otroligt bra så jag är väldigt nyfiken på den nu. Kram

    SvaraRadera