Powered By Blogger

fredag 9 december 2011

Nyvaken

Sömn är bästa medicinen sägs det så jag kör med det stenhårt. Igår fick jag min nya Iphone och det var ett himla pyssel och meck innan alla överföringar från gamla telefonen, inställningar mm var klara. Och med en superseg hjärna som bara ville sova tog det sin lilla tid. Det sista som krånglade var e-posten på mobilen. Men nu är det fixat också :) Känner mig så nöjd med det faktiskt. När jag fick min förra Iphone hann jag knappt blinka innan barnen tog hand om den och fixade allt på en kvart. Så jag fick börja om från början, som att hur får jag in sim-kortet tex. DET tog en kvart för mig att luska ut och att hitta den LILLA pinalen för detta ändamål. Hade jag inte varit så knockad hade jag nog kommit på det tidigare :P

Nu vet jag i alla fall hur det funkar, kan alla förbannade lösenord och har lyckats installera mer än jag behöver! Och det ska jag fira med att lägga in min första bild tagen med den nya Iphonen med blixt:

En tallrik gröt. Min middag igår :D


Med rårörda lingon :)

Ska ägna mig åt att kurera mig idag och skicka de paket som inte kom iväg igår.

Ha en fin dag allihop!

Kramar!


4 kommentarer:

  1. Vet precis hur det är med det där. Så snart en teknisk pryl landar i det här hemmet så tar sambon över och gör allt så jag blir helt handfallen sedan när jag måste göra något själv. Fast jag kan bli lite envis och gömma undan för jag vill kunna själv. Kram

    SvaraRadera
  2. Katinka - Precis! Jag brottas lite med det där. Å ena sidan min bekväma sida - att det ska gå snabbt och min andra sida - att klara mig själv. Så det var lite tur att sonen inte var hemma igår. Känns bra att ha fixat det själv :) Kram

    SvaraRadera
  3. Jag dumpar gärna över allt tekniskt på maken som tycker det är kul. Sedan ångrar jag mig djupt när något strular och jag inte fattar hur jag ska göra. Så nästa gång ska jag minsann kunna själv... :o) Hoppas du lyckas kurera dig så du får en frisk och bra helg! KRAM!

    SvaraRadera
  4. Josanne - Så där håller jag på också. Tur att Adam inte var hemma så jag fick klura ut det själv :) Tack så mycket! Sov som en stock hela natten och det gjorde susen. Ha en underbar helg du med! Kramar!

    SvaraRadera