Powered By Blogger

lördag 31 december 2011

Liten årskrönika

När jag kom hem från min mysigaste stadstur jag gjort på länge, lade jag mig lite och vilade och tankarna på året som gått poppade upp. Så jag tänkte att jag gör en liten bildkrönika. Absolut inte allt men lite grand och ändå blev det en himla massa bilder och en lite filmsnutt :D
Här kommer lite nedslag hullerombuller.

Skiathos med dottern i juni. Så underbart!

Lite mosig efter en lååång moppetur, många och långa dopp och mitt i alltihop en öl och lite mat i skuggan...mmm...


Moppen vår ständige följeslagare :)


Lite kamerabus på altanen.


Bjuder på denna för här är jag i mitt rätta element, flytande i medelhavet :)


I slutet av juli begav jag och sonen oss iväg till magiska Island. Där kameraskrället gick sönder så därför har jag bara några kassa mobilfoton från denna fantastiska resa.

Här i Geisirområdet.


Tjoff! Det var mäktigt med geisrarna.


Jag och sonen första dagen i Reykjavík.


 Gullfoss.


Och här har vi systrarna sisters en glad midsommarafton :)


 Åsså mina gosiga katter är ju med nästan hela tiden.


Och mina barn som nu är (nästan) vuxna finns det inga ord för hur lycklig jag är över dem.


Hela kattfamiljen ute på balkongen, deras revir :))


Och mitt :) där jag kan pyssla med mina blommor...


Och alla havsturer... kan inte leva utan havet...


Vinga.


Moppen måste ju vara med, min bästa kompis :)) som tar mig nästan överallt i ur och skur.


Och så har vi Brôtharven som får symbolisera mitt Mc-kort ryck...


Vackra Carcais får symbolisera alla vackra Mollysar som kommer och går i mitt liv. Denna är dock här för att stanna :)


Mmmm å alla goda öl som slinker ner på sköna uteserveringar...


För att inte tala om alla goda fikor :)


Denna blomvinter kommer jag sent att glömma..


Och hur många dagens har man inte avverkat :))


Förra skidsemestern med underbara Monika. Vi har känt varandra sedan tonåren.


Och här är en übertöntig filmsnutt från den fjällresan :P




Tja... året har inte varit så pjåkigt ändå. Lite mindre infektioner nästa år så blir det det nog bra :)

Nu önskar jag er alla ett Gott Slut och ett riktigt Gott Nytt År!
Massor med Kramar alla fina!

17 kommentarer:

  1. Vilken bra krönika! God nytt!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Tigern - Tack så mycket! Gott nytt till dig med! Kram

    SvaraRadera
  3. Superfin årskrönika ! Mysiga resebilder, dundersöta "barn" & gulliga katter :-) Gott nytt 2012 :-D Kram !

    SvaraRadera
  4. Fina resebilder! Verkar som om du har haft ett händelserikt år! Kram och Gott nytt år!

    SvaraRadera
  5. Vilka härliga bilder du visar och vilket fantastiskt år du ser ut att ha haft! Tusen kramar och ett riktigt Gott Nytt År!

    SvaraRadera
  6. Tack så mycket allihop och Ett Underbart Gott nytt till er också! Ni är underbara! Lite kul att göra en tillbakablick och se vad man egentligen haft för sig :) Kramar

    SvaraRadera
  7. Så fin krönika!
    Tack för en fin blogg att läsa och här kikar jag in med glädje!
    Hoppas att 2012 blir ett finfint år och
    ha en go kväll!
    kramar i massor

    SvaraRadera
  8. Ååååå havet - det är nog även mitt rätta element :) Tack för fin tillbakablick och ett riktigt Gott Nytt!!
    KRAM

    SvaraRadera
  9. Jättefin krönika. Måste nog plita ihop något jag med. Hoppas ditt 2012 innehåller mindre infektioner, du har haft så det räcker.
    Gott nytt år!
    Kram

    SvaraRadera
  10. Tack för en fin blogg, nyårsaftonen till ära ska jag äntligen ta mig för och lämna en kommentar här :-)!. 2012 blir ett jättebra år, det är jag säker på. Gott Nytt År, Kram

    SvaraRadera
  11. Härliga bilder!! Hoppas 2012 blir minst lika bra! Gott nytt år!!

    SvaraRadera
  12. Härligt år fast du haft tråkiga infektioner. Gott nytt år stor kram!

    SvaraRadera
  13. Fina ni! Tack för att ni finns! Sitter här nu proppmätt och inväntar Grevinnan och Betjänten :D
    Gott Nytt och massa Kramar!

    SvaraRadera
  14. Gott Nytt År & en hel Massa Kramar!!! Vi ses 2012 :o)

    SvaraRadera
  15. Sofia - Tack detsamma! Kramar

    Josanne - Gott nytt år på dig med! Och jag hoppas vi ses riktigt ordentligt :) Kramar i Massor!

    SvaraRadera