Powered By Blogger

fredag 9 december 2011

En bra dag trots allt

Var tvungen att bege mig ut i regnstormen för att uträtta lite viktigheter och som i sin tur utmynnade i ett spontant möte som gjorde att en av mina stenar föll från mitt hjärta. Jag vet att det låter kryptiskt men så får det vara den här gången.


Och mellan spårvagnsbytena passade jag på att smita in på Mauritz kaffe, ett hål i väggen som har ett av stans bästa kaffe och definitivt stans bästa plommonbullar ( och äpplebullar ). Efter en sjua ( extra stark latte ) slank jag in och köpte ett nytt mobilskal och nu ligger jag nedbäddad och myser medan stormen ylar utanför. Får ju inte glömma av mitt projekt - vila och sova och bli frisk :)

Mitt nya mobilskal, uppochner.  Har en matt gummiyta som känns skön i handen och den fina fjärilen :)


Och dagens: Khalo knit dress och en lång långärmad Rosemunde under som jag hittat till reapris på Ajabaja. När jag gick ösregnade det inte för då hade jag inte valt Primebootsen.


Twiddeln åkte på också och man kan säga att jag var som en dränkt katt när jag kom hem.


Många bilder och lite text blev det idag. Nu ska ta en bloggenad och se vad ni har för er :)

Ha en go kväll!
Kramar!

10 kommentarer:

  1. Älskar Mauritz bullar ! Det är verkligen de godaste som finns. Raberberbullar har de också och alltid helt ljuvligt nybakta! Vi köper jämt bullar där.

    Och ibland måste man vara kryptisk i bloggen och inte skriva ut allt. Det gäller att hitta de där gränserna liksom. Kram och ha en fin kväll medan stormen yr därute.

    SvaraRadera
  2. Katinka - Tack. Jo man får försöka hitta sin gräns någonstans. Bullarna är helt underbara! Fick receptet en gång men är rädd för att det försvann i flytten. Iof är inte jag den som brukar baka :) Ha det så gott själv i det här skitvädret rent ut sagt och Kram!

    SvaraRadera
  3. Spännande med att sådant möte! Hoppas du kan/vill berätta mer senare :) Här ska det också vilas - med magen full av mat och ett glas rött inom räckhåll.
    Kram på dig!

    SvaraRadera
  4. ha ha vilken rolig bild på katten! bra att stenar lättade och att du njöt med en kaffe på cafét. Kram!

    SvaraRadera
  5. Rosen - Kanske vid ett annat tillfälle :) Låter gott och mysigt. Här ska vilas big time vilket innebär att jag drar täcket upp till öronen och säger godnatt och sov gott :) Kramar

    Silverlining - Ja han såg ut som jag kände mig fast med fräckare frisyr :) Ja det var skönt och kaffe med bulle var gott. God natt och sov gott från mig! Kram

    SvaraRadera
  6. Guuud så goa bullar. Hoppas att de är rena hälsoelexiret förutom den goda smaken. :-D
    kramar och suss nu gott så får vi hoppas ovädret är över i morgon.
    L
    <3

    SvaraRadera
  7. Lingon Ja dom är ljuuuvliga :) Plommonbullarna känns faktiskt lite nyttiga. Katrinplommon och inget socker (på) säkert massa smör och socker i eftersom de är så goda :) Nu Ska jag sussa :)) Har svårt att slita mig från datorn. Gonatt och sov gott du med så vaknar vi till en gnistrande dag i morgon! Kram <3

    SvaraRadera
  8. Snyggt skal och fin dagens! Kram

    SvaraRadera
  9. Lingon - Godmorgon :) hrmm förmiddag! Kram <3

    Linda - Gillar det jättemycket :) Khalo är en av mina favoriter också :) Kram

    SvaraRadera