Powered By Blogger

onsdag 7 december 2011

Oj oj oj

Jag känner mig som tant Berta hundra år! Att snurra omkring inne i stan med pigg och köpglad dotter var mysigt men till slut dog jag av värmeslag i en fotölj inne på Topshop! Där jag i mitt stilla sinne undrade varför, VARFÖR jag tagit på mig vargavinter stövlarna från Helly Hansen? Minst - 10 får det vara innan de åker på nästa gång! Att jag hade yllekappa, yllekofta och yllesjal gjorde inte saken bättre..
Vi hitttade lite julklappar i alla fall och jag hittade en Blenda till :D

Gosiga koftan St Moritz i dark grey.


Ulliga jag och alla kassarna i hissen.


Polardojjorna och jag på på Topshop.


Nu blir det varm korv med bröd till middag och tidig däck här ikväll!

Ha en fin kväll!
Kramar!

11 kommentarer:

  1. hi hi ja jag har också gjort det misstaget förut att klä mig med för varma kläder- kan lätt förstöra nöjet!St moritz koftan är fin!
    kram

    SvaraRadera
  2. Silverlining - Ja en sak är klar! Jag kommer inte frysa om fötterna i vinter :) Tack :) Den är jättemysig. Kram

    SvaraRadera
  3. Hellre varm än kall tänker man ju när man ska ut. Och korv med bröd! Mums.

    Kramar!

    SvaraRadera
  4. Lingon - Ja precis så tänkte jag och glömde bort hur varm jag brukar bli :)) Yes nu ska jag sätta igång och steka korvarna :) Kramar!

    SvaraRadera
  5. Haha... Det där ser onekligen varmt ut. Och visst är det jobbigt i stan med mycket folk och så nu innan jul... Bläää. Men bra att hitta lite julklappar. Kram

    SvaraRadera
  6. Katinka - Ja det kändes som fötterna skulle börja koka! Julen blev lite mer verklig när vi köpte julklappar. Hsr inte haft någon vinterkänsla alls innan. Kram

    SvaraRadera
  7. Oj vad många gånger jag gjort samma misstag med för varma kläder på shoppingtur:-) Men snygg är du ju så du får trösta dig med det:-)

    Spännande att se vilken Blenda det blev. Tror nog inte jag kan motstå den längre själv:-)
    Kram
    /Vivvi

    SvaraRadera
  8. Vivvi - Jag trodde jag skulle svimma en stund! Blendorna är mina mest användbara köp den här hösten och så fina :) Kram

    SvaraRadera
  9. Låter som underbara kängor för mig med ispinnar till fötter:) Vad blev det för Blenda nu tro?
    Kram

    SvaraRadera
  10. Det är det värsta med att shoppa på vintern! Alla jäkla kläder som man får gå och svettas i....Kram

    SvaraRadera
  11. Hilde - Om du fryser om fötterna ska du skaffa dessa stövlar från Helly Hansen :) Det blev brun Blenda short dress :) Kram

    Linda - Ja man får ju upp ångan och inne i affärerna är det stekhett. Som tur var kände sig dottern färdig shoppad också :) Kram

    SvaraRadera