Powered By Blogger

torsdag 29 december 2011

Längtar...

Om en månad drar jag, sonen och min bästa vän iväg och åker skidor. Åhh vad jag längtar! Att få komma bort och bara åka skidor hela dagen, sippa på en öl i backen, äta god mat på kvällen ( allt är gott efter en hel dag i backarna ) och umgås... mmm...  längtar....

Och det passar bra att ha det i bakhuvudet när det rycker i klickfingret. Det är inte gratis att åka på skidsemester så jag får inte glömma bort vad som ska prioriteras för min del. Synd att inte kunna göra båda men tur att jag kan göra det ena, så ser jag på det :)


Att utmana höjdskräcken i Gondolen är spänning på hög nivå!  Men ska man ner så måste man upp :))


Ahh.. swisch..


Vi bor precis vid backen så ett kvällsåk eller två eller tre blir det... :)


Att ta en öl i backen när man är helt sönderåkt är oslagbart


Ett åk i nypistad backe är inte heller helt fel. Sällan bara jag lyckas vara så morgonpigg. Men det har hänt :))


Härligt att ha något att längta till!

Ha en fin dag!
Kramar!

9 kommentarer:

  1. Till och med jag tycker att det ser helt fantastiskt ut :)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Vad roligt det låter! Själv är jag mer för sol och kan inte ens åka skidor, men det låter så skoj. Något att se fram emot. Kram

    SvaraRadera
  3. Katinka - Jag lärde mig åka i vuxen ålder och nu är jag helt såld! Fortfarande inga stilpoäng när jag åker men det struntar jag i :) För mig är det meditativt att åka skidor. Allt annat i huvudet förvinner.. det enda jag tycker är henmskt är liftarna ( gondolerna eller sittliftarna som hänger högt ovan marken ) Jag får dödsångest! Kram

    SvaraRadera
  4. Ser himla härligt ut! Vart ska ni? Kram

    SvaraRadera
  5. Vi ska till Branäs. Lagom långt att åka härifrån och rätt mysigt :)
    Kram

    SvaraRadera
  6. Underbart det kommer att bli...
    Jag älskar åka skidor och som du säger, sol i backen och att vara sönderåkt och ta en öl är oslagbart...

    Kramar!!

    SvaraRadera
  7. Lingon - Ja det ska bli så underbart :) Och ölen i solen i backen, ahhh :)) Kram

    SvaraRadera