Powered By Blogger

söndag 25 december 2011

Juldagen - Den bästa dagen och ett bildbombardemang..

Jag älskar juldagen! Det är dagen med stort H som i Has på hög nivå (eller låg kanske). Inga plikter utan bara hasa omkring och njuta av lugnet, återställa hemmet från julklappsmassakern, äta lite gröt, fortsätta pyssla förtränga gigantusdisken en lite stund och istället helt sonika lägga sig och surfa en stund :)

Julaftonen var också supermysig fast då hasade jag omkring i min röda nymph tillsammans med mina fårskinnsballerina :) Mysigt och bekvämt! 

Själva upploppet till julafton har för mig i år känts som ett marathonlopp utan kondis :-O Med en mysig final tillsamman med min syster och hennes barn, en liten men naggande god familj.

Den som var i himmelriket denna afton var the one and only: Little Grizzly :)

Måste ju inspektera godisbordet.


Loui är betraktaren som mest softar.
Min dotter som redigerat bilderna så fint.


Här en oredigerad blixtbild på sonen som agerar tomte.


Och jag i min vackra Nymph.


Jag måste nog ha varit snäll i år för jag fick så fina julklappar :) Bla en personlig almanacka från min dotter med bilder från vår senaste Greklandsemester tillsammans och lite andra bilder. Jätteroligt att få! Här kommer några av bilderna.

En gränd i vackra  Skiathos stad i Grekland.


Samma stad iklädd favoritstassen.
 

Loui i en av sina obetalbara poser.


Sonens student.


Dottern fotade oss under en vespatur. Jag är helt ovetande och djupt koncentrerad på körningen. Riktiga kringelikrokarvägar var det. Också på Skiathos.


Den vackraste stranden på hela Skiathos där bara vespaturen var ett hisnande äventyr, ett vackert, brant och slingrigt sådant.
 

Makalöst brunbrända dottern som nyss hade kommit hem från sin Australien-Thailandresa. I en vacker stentrappa någonstans på Skiathos.


Åhhh Vad jag längtar tillbaka nu... Att vakna, äta en lugn frukost, ta sitt pick ock pack, packa vespan och bara dra iväg... alla dofter, alla underbara dopp och alla slingriga vägar, all god mat... Mmmm....

Nä! Nu är det dags att ta itu med gigantusdisken!
Ha en riktigt mysig juldag!
Kramar!






5 kommentarer:

  1. Vad många härliga bilder. Ni ser ut att ha haft det mysigt tillsammans! Ha en bra hasa-runt-dag nu! Kram

    SvaraRadera
  2. Härligt ser ni ut att ha haft det! Diska försiktigt :)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Jag håller med, hasa dagen är bäst:) Jättefin kalender du fick!
    Kram

    SvaraRadera
  4. underbart! vilka bilder, nu drömmer jag också dit (även om jag aldrig varit där).

    Igår var mysigt hos svärisarna i eftermiddag kör vi repris fast hos mina föräldrar.

    SvaraRadera
  5. Katinka - Jo det var en underbar resa och julafton var mysig med :) Kram

    Rosen - Disken går i maklig hastakt :) Och mysigt var det :) Kram

    Hilde - Jag blev så glad för den :) ja här hasas det vidare :)) Kram

    AnnaSC - Tack :) Då har du något att se fram emot :) Jag har varit på många grekiska öar men denna var magisk!
    Låter mysigt att vara med de nära och kära :) Kram

    SvaraRadera