Powered By Blogger

söndag 3 juni 2012

Vackra djur

Idag tvingade jag iväg mig på en lång och backig promenad för att titta på cirkusdjuren.  Måste säga att jag har blandade känslor för djur i "bur" (De här gick någorlunda fritt) men jag ville ändå gå dit. De är fascinerande att se dessa stora vilda djur på nära håll. Det var tre elefanter, av någon anledning fastnade bara två på bild och de hade de finaste ögon med tjocka vildvuxna ögonfransar. När jag körde förbi häromdagen var betarna fria. Nu hade de satt på något slags skydd.

Den ena kamelen blev jag lite kär i :)) Den tittade mig djupt in i ögonen och hade ännu längre ögonfransar.

Här kommer alla bilderna, kunde inte välja.






Fyra kameler var det.



Slappade i solen :)
 


Såg cirkushästar och hundar med. Och på hemvägen hittade jag svenska jordgubbar så här ska smaskas i massor!

Ha det gott!
Kramar!


13 kommentarer:

  1. Elefanter är underbara och då måste du ju se Water for Elephants om du inte redan gjort det.
    Jag slipper dem gärna på cirkus dock- för deras skull.
    Jag är också lite extra förtjust i kameler och är lite småkär i kamelen Oscar i Egypten. Han som var kvar när vi kom tillbaka efter 4 år och som jag varje dag mutade med frukt. <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Water for Elephants vad är det? Ja det är med cirkusdjur är lite tudelat... Haha förstår att du blev kär :) Vilken utstrålning de har :) Fast mitt första möte med med en kamel (eller det var kanske en dromedar) när jag var tio år, slutade med att den spottade på mig :P Kram

      Radera
    2. Water for Elephants är en romantisk film med bla han i Twilightfilmerna. Vacker och sevärd och just en cirkuselefant i en av huvudrollerna.

      Radera
  2. Underbara. Älskar både elefanter och kameler. Och hästar och hundar. Tja. Alla djur. Får kanske ta mig dit och kika imorgon. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Samma här :) Ja men gör det! Man känner doften på långt håll :)) Kram

      Radera
  3. Tack för fina bilder, och speciellt på favoriten elefanter.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja de var så fina! Och häftigt att se den. Det var bara ett tunt snöre emellan. Kram

      Radera
  4. Vilken trevlig dag du haft! Jättesnygg dagens också nedan! Helt min smak! Kram Nilla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack :) Ja det var härligt och häftigt :) Kram

      Radera
  5. Visst är elefanter jättevackra! Och vilka härliga bilder.
    God kväll söta!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Ja de är magiska! Kamelerna med :) Tack :) God kväll till dig med söta fina! Kram

    SvaraRadera
  7. Elefanter är coola! Men jag är också kluven till cirkusdjur. Känns som ett rätt onaturligt liv för ett djur.......Kram

    SvaraRadera
  8. Verkligen! Jag med, helst vill jag att de ska få vara fria.. Kram

    SvaraRadera