Powered By Blogger

torsdag 7 juni 2012

Massor med djur!

Helt underbar dag idag och jag fick ett ryck att fotografera djuren som jag träffade på.
Men var inte modig nog att fota den pyttelilla hunden som blev buren i en väska :)

Börjar med Grizzly som var på bushumör idag :)


Gick genom Linnégatan mot Slottsskogen och där satt  stortruten och spanade in  eventuellt käk från utefiket :)


Väl inne i Slottskogen stötte jag på den här elefanten :)) He he.. Jag ser elefanter överallt nu :) Men visst ser det ut som en elefant!


 Därefter kom jag fram till sälarna som simmade omkring uppochner. Men denna knubbisen låg och softade med nosen ovanför vattenytan.


Här är en annan som simmar :)


Sedan träffade jag på några barska gäss. Lite stor i näbben så där stannade jag inte länge.

Fina simfötter :)

Och så kom jag till pingvinerna och på dem var det ett jäkla liv. Väldigt roliga att titta på faktiskt :)


Här blev det lite bråk.


Och så får man ju göra sig lite fin.


Sedan kom jag fram till en hage och där kamperade kamelerna, nu ihop med hästarna.


Den här sötnosen kom fram till mig :)



Så fin. Ser ni kamelen bakom :)


Till sist kom jag fram till The Elephants! Och här satte jag mig en stund och bara tittade på dem. På deras snabelföring, eller vad det kan heta. Blev helt fascinerad. Hur de liksom sniffade med tippen, svängde med snabeln och gjorde lite krumelurer med den. Precis som om de tänkte med snabeln. Kanske de gör...


Låter löjligt men jag kommer faktiskt sakna dem. Har ju gått förbi rätt många gånger nu...

Nu har jag parkerat mig framför tvn och tänker nog stanna här resten av kvällen.

Ha en fin kväll!
Kramar!

6 kommentarer:

  1. Fina bilder! När jag ser pingvinerna tänker jag på senaste gången vi var på Kolmården. Fy fan vad det luktade runt just pingvinerna! Söta som få men luktar h-vete! Kram

    SvaraRadera
  2. Tack :) Det var roligt att fota idag :) Ja fy det stinker verkligen! Elefanterna och kamelerna luktar också men på ett annat sätt. Kram

    SvaraRadera
  3. Åh så fina bilder!! Jag kan berätta att jag också sett elefanterna, även om det bara var genom bilrutan! Vilken tur att de var ute just när jag körde förbi! Jag blev jätteglad! Hade kört dottern till centrum och körde genom Majorna för att slippa allt trassel vid vägbygget. Lite avis på dig som bor så att du kan gå dit varje dag:)
    Kram
    Marie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det häftigt att se när man åker förbi! Första gången blev jag helt överrumplad, hade inte en aning om att de fanns där. Helt plötsligt ser jag elefanter och kameler :) Ja det har varit mysigt att gå dit mellan varven :) Kram

      Radera
  4. Hej!

    Vilka underbara bilder du har tagit.
    Tack för fina linnet och jag blev stormförtjust i det.
    Kram från Eva

    SvaraRadera
  5. Tack :) Vad roligt! Färgen stämde inte för mig men jag använder det ljusa en hel del. De är så sköna, Kram

    SvaraRadera