Powered By Blogger

söndag 10 juni 2012

På balkongen just nu

Mitt huvud måste ha fått ett överslag igår. Kombinationen huvudvärk from hell och Andra långgatans dunk och skrän tog viss ut sin rätt. Vaknade kvart över ett idag??? Är lite chockad själv faktiskt. Trodde klockan hade stannat. Jättekonstigt... Nu känner jag mig helt tidsvill och vet inte riktigt vad jag ska pyssla med. Bjuder på lite av vad som växer på balkongen medan jag förhoppningsvis kommer på hur jag ska fånga upp den här dagen.

En rosenskära på bordet.


En prunkande körsbärstomatplanta som jag går och småäter på.


En jordgubbsplanta.


En jordgubbe än så länge.


Och fullt med blommor så jag ser fram emot att småäta av den här med :)


Och eftersom min mobil precis sade ifrån att allt utrymme var fullt så vet jag vad jag ska pyssla med en stund.

Ha en fin söndag!
Kramar!

6 kommentarer:

  1. Vad fint du har på balkongen! Härligt med både smultron o små tomater att kunna småäta av.. Visserligen sover jag sällan så länge men känner mkt väl igen känslan av konstant trötthet o molande HV. Trist.. Åter igen en strålande vacker dag som jag betraktar innefrån. Imorse var det dock mulet så jag hängde på morgonrundan. Gick halvbra åtminstone, alltid nåt.
    Gissar du gått en promenix o fått njuta lite i friska luften!
    Ha en fortsatt skön söndag!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack :) det är kul att ha lite ätbar grönska :) Har rosmarin och oregano också. Skitjobbigt med HV. Fattar inte varför det inte går över..? Jobbigt att det inte vänder för dig heller.. Ingen promenix idag. Det blev en präktig hasdag istället. Kram och skön söndag på dig med.

      Radera
  2. Du behövde nog sova efter allt dunk dunk. Balkongen ser verkligen fin ut. Det är gott med egenodlat.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Ja det blev nog kortslutning i hjärnan :) Kul med lite egna kryddor och sånt.Kram

    SvaraRadera
  4. det är så härligt att ha lite odlingar! Jag njuter av mina och just nu är det härligt frodigt.

    SvaraRadera
  5. Ja du har väl en trägård :) Jag saknar mina rabarber. Har sett att det finns på kruka också men det blir nog inte mycket av dem.. Kram

    SvaraRadera