Powered By Blogger

torsdag 21 juni 2012

Tips!

Jag har använt Biotherms ansiktskrämer länge för att de känns fräscha och för att de är bra för min hud. Använder knappt någon makeup så det unnar jag mig. Nu har min hud gått från att ha varit torr till att ha blivit fet. Så jag kände att jag behövde förnya mig på krämfronten. Och nu har jag hittat ren svalka och fräsch-het på burk; Biotherms PURE-FECT SKIN. Helt underbar och mattar av lite också. Denna såldes i ett set där tvättgel, ansiktsvatten och ansiktskräm ingick för drygt 300:- på Åhlens. Ett fynd! Dessutom fick jag en provtub med något slags serum (som var svindyrt) som jag använder också just nu. Så här boostas det rejält. Underbart skön känsla och välbehövligt nu till sommaren (alltid välbehövligt förresten).



Annars har dagen gått i racerfart. Tvätt och storhandling bla. Inklusive moppetur, också den i racerfart.
Har laddat för grill imorgon (premiär på den här gården) Så här ska det inte komma några regniga frontsystem och ställa till det! Nix, det kommer gå upp i rök och solen kommer skina imorgon med har jag bestämt :)
Har fortfarande en hel del fix kvar och en nyköpt sommardeckare så jag kommer nog vara osynlig här ikväll :)

Ha det gott!
Kramar!




13 kommentarer:

  1. Krämer är en djungel tycker jag. Använde Decléor ett tag och så plötsligt en dag tålde jag inte den; bara sådär.
    Just nu har jag Weledas mandelkräm som är "snäll". =)

    Här har det vabats och ätits på MAX

    SvaraRadera
  2. Ja innan jag hittade Biotherm prövade jag på det mesta. Nu är jag nöjd, det finns något för varje hudtyp. Jag fick en allergisk reaktion av Dove sensitive skin. Konstigt att en kräm för känslig hud doftar så starkt av parfym..

    Vad gott med MAX :) Här har det ätits makrill:) Strömmingen var slut men makrill och stuvad spenat var inte fel det heller. Hoppas G kryar på sig! Kram

    SvaraRadera
  3. Jag är alldeles för dålig på att vara snäll mot huden. Jag vill liksom inte prova mig fram, utan skulle vilja att en "expert" kan tipsa utan att vara bunden ett visst märke. Var hittar man dem?

    (Huva, får rysningar bara av lukten av sill/strömming)

    KRAM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det nog svårt att få tag i en expert som inte är sponsrad av något märke. Själv har jag gått den hårda vägen och prövat mängder av olika ansiktskrämer, både billigare och dyrare. Tror jag köpte min första Biotherm på taxfre under en resa och den passade mig perfekt då. Ljuvlig doft och den bara försvann i i huden som blev alldeles mjuk. Eftersom min hud ändras byter jag till den kräm som passar just då. Sist när men vanliga var slut testade jag en av apotekets men den var alldeles för fet. Men nu är jag supernöjd igen :) Kan verkligen rekommendera Biotherm och jag är absolut inte sponsrad :) Kram

      Radera
    2. Älskar sill och strömming men idag blev det makrill för strömmingen var slut. Men det var gottigtt det med. Kram

      Radera
  4. Härligt du hittat en kräm för huden du gillar! Själv är jag usel på just ansiktskrämer! Kört med Niveas dagcreme (heter visst något annat..) innan hade jag alltids Apotekets. Tråkig eller hur?! Svårt lära gamla hundar sitta som det heter det.
    Idag känns det mest som jag stått i köer, fniss. Fiskaffären har nog årets bästa helg tror jag! Fast där gillar jag att vara o kul studera folk!
    Ha en skön kväll med din nya bok!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inte ett dugg :)) Här har du en gammal byracka till, som fastnade i Biothermparadiset och därifrån vägrar jag flytta :)
      Jag har haft tur med köandet, det var bara på charken som det var lite kö. Gillar också att kolla in folk :) Nu ska jag sätta igång och läsa boken. Kram

      Radera
  5. Jag har kört Mary Kay länge men tycker inte att det funkar så bra längre. Dags att prova nåt nytt, Biotherm kanske kan vara en idè.....Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag rekommenderar verkligen Biotherms grejer. Jag brukar passa på när jag reser och handla i taxfreen Men nu har jag ingen resa inplanerad och jag blev så glad när jag hittade detta som kostade mindre än vad en burk brukar kosta. Kram

      Radera
  6. Åh Biotherm är ett sommarmåste att smörja kroppen med..hela vintern slarvar jag =(
    Kanske skulle man prova deras ansiktsprodukter också o skämma bort sig lite..Jag har sneglat lite åt Decleor som jag gillar o mumlat: ja du, yngre blir du inte åt min spegelbild.
    Vad läser du förresten?

    SvaraRadera
  7. Ja bodylotionen används här med :) Haha det har jag också upptäckt och min kropp/hy har fått spatt och tror att jag är i puberteten.. Fet hy nu liksom?? Boken är Viveca Steens senaste sommarstreckläsardeckare "I stundens hetta" Utspelar sig runt midsommar och det passar ju bra. Kram

    SvaraRadera
  8. Älskar tips! Önskar dig en toppen midsommar med grill och med din syster! Stor kram Nilla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag med :) Det kommer bli jättemysigt. Hoppas du får en fin midsommar du med, utan huvudvärk! Kram

      Radera