Powered By Blogger

onsdag 20 juni 2012

Mums! Och dagens

Stekt strömming med potatismos och rårörda lingon - Det är grejer det! Mums vad gott det var! Så gott att det blir repris imorgon. Ett tips för den late: Skölj bara av potatisen, behövs inte skalas. Blev jättegott med skal i moset och såg så där bonnigt gott ut.

 Det blev en väldigt konstig bild.. Såg att porslinet var lite kantstött och tänkte maskera det med en snajsig ram och ja... jag lyckades maskera hela bilden, nästan. Så kan det gå.


Jag fortsatte min A-one silk camisolevecka idag men bytte färg till den blå som jag gillar lika mycket och passade perfekt en blå dag som denna. Till har jag Pointelle short cardigan och jeans från Ra-Re.


Klippte av huvudet idag för jag råkade ta bilderna när jag var nyduschad.


Annars har jag haft en mysig dag, funderat en hel del på lite allt möjligt och det har varit bra. Behöver stanna upp och scanna av läget ibland. 

Ha en fin kväll!
Kramar!





18 kommentarer:

  1. Ja gud vad gott! Väldigt fin dagens också! Kram Nilla

    SvaraRadera
    Svar
    1. JA jag hade glömt hur gott det var. Tack :) Kram

      Radera
  2. Mmm vad ser jag - lingon!

    Du är jättefin och visst behöver man tänkardagar.
    kramis!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Yes :) Goda men inte lika goa som du :)

      Tack :) Ja även om jag är hemma så rusar tiden iväg och jag har missat den biten lite. Kramis!

      Radera
  3. Åååå så gott med strömming och potatismos. Men det där med lingonsylt till har jag inte fattat riktigt. Men man kanske måste testa :)

    Snygg dagens också

    Kram
    /Vivvi

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jättegott! Men det måste vara lingon till, helst rårörda. Är uppväxt med en mamma som hade lingon till ALLT! Testa och du är fast i lingon träsket :)

      Tack :) Kram

      Radera
  4. Har en man som älskar strömming! Vilket han är helt ensam om här så han får det väldigt sällan........
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Förstår honom. Har ätits sällan här med eftersom min dotter inte tycker om det. Och nu var det så längesedan att jag själv glömt bort hur gott det var. Kram

      Radera
  5. Jag har aldrig provat strömming, så det kanske snart är dags:)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Absolut! Vill du ha mitt busenkla recept sig bara till:) Kram

      Radera
  6. oj, oj lyxmiddag för mig. Älskar potatismos och stekt strömming m lingon till är ju bara bäst! Klem

    SvaraRadera
  7. Mmm! Låter och ser jättegott ut! Brukar ta det om det finns på menyn när jag käkar ute. Snygg stass och bra att stanna upp ibland.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mumsigt var det! Jag med :) Men nu blir det ändring på det :)
      Tack :) ja.. lätt att glömma... Kram

      Radera
  8. Vad fin du är! Och visst är det ändå så. Vissa dagar behöver man använda till att fundera på. Kram på dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack :) Ja livsnödvändigt för mig. Kramar!

      Radera
  9. Gick förbi Strömmingsluckan i går =) Den var stängd o jag var på jakt efter kaffe, det blev Da Matteo...igen!
    Den där koftan är fantastiskt fin tycker jag, tur att ni skriver namn på grejerna- jag är kass på vad alla OM´s alla kollektioner o plagg heter. Kan bara det jag själv har

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh det ser så gott ut! Har aldrig lyckats få till det där. Antingen är det för lång kö eller också är den stängd eller så har jag inte varit sugen. Men den luckan har nog ett finger med i spelet att det blev strömming här hemma :)

      Jättefin och så användbar, speciellt nu till sommaren. Jo jag vill själv gärna veta så jag skriver med det. För det mesta iaf :) Den koftan kommer nu till hösten i en ännu snyggare beige färg. Kram

      Radera