Powered By Blogger

lördag 23 juni 2012

Liten midsommarafton

Min lilla familj krymper.. Igår var vi bara tre.. Alla barnen utom min son var ute på olika galej. Och resten har gått bort om man säger så, eller var inte närvarande av andra skäl. Just vid helgdagar blir det mer påtagligt. Men, vi hade det mysigt ändå :) Vi hade Grekisk afton i regnet (inomhus). Fast just när jag skulle grilla var det uppehåll :)

Vi smaskade på lammkotletter, greksallad, tzatziki, retsina och lite midsommartoutch i form av färskpotatis och jordgubbar, grädde och glass. Mums!


Sonen ser inte så glad ut här men det var han :) Det var självvalt att stanna hemma med oss tanter även om det såklart hade varit roligare om kusinerna varit med.


Fina systra min, dagen till ära klädd i Odd Mollys Rosé s/s blouse.
Och som av en händelse är det rosé i glasen också :)


Hittade en ny camera+effekt som heter fashion och som blir lite svartvit och färg på samma gång.

Ha en fin midsommardag!
Kramar!



14 kommentarer:

  1. Härliga bilder på er alla! Skönt att du har haft det så fint..:)
    kramar

    SvaraRadera
  2. Tack :) Ja jag tycker om lugnet nu, passar mig bra :) Hoppas du hade det fint! Kramar

    SvaraRadera
  3. Fina bilder på er mysiga midsommarafton. Camera+ effekten måste testat, tyckte det blev jättefint.
    Kram

    SvaraRadera
  4. TAck :) det blev lite fräckt när bara vissa färger sticker ut. Kram

    SvaraRadera
  5. Såg helmysigt ut! Och maten lät särdeles mumsig!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Det var det :) Och maten var superduper! kram

    SvaraRadera
  7. Ja, det ser då riktigt trevligt ut och gott vin med ser jag. Massor av kramar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Supergott och mysigt :) Och retsina är verkligen somrigt! Kram

      Radera
  8. Klart man stannar hemma när det finns Retsina; åh vad gott!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det var riktigt gott med retsina! Var längesedan jag drack det. Kram

      Radera
  9. Så fina ni är, allihopa! Mysig midsommardag!
    Kramar

    SvaraRadera
  10. Tycker vi hade det jättetrevligt, trots att 3/4 av "barnen" var ute på vift. Det är så det är i livets gång. Vi blir väl poppis igen när barnbarnen kommer :)) Och det var jättegod mat och dryck! <3 Mums! Vad fräcka bilderna blev. Kramisar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det var jättemysigt! Och Adam verkade inte lida någon nöd han heller. Han åkte till Elsa dagen efter :) Ja den är rolig camera+appen. Krameli

      Radera