Powered By Blogger

onsdag 13 juni 2012

Morgon(o)mys

Blir mycket om min sömn här på bloggen nu märker jag så jag hoppar den biten idag och går direkt över till katastroferna istället :) 

Jodå med morgonkaffe som mål begav jag mig ut till köket men törstig som jag var ville jag ha lite kallt vatten först. Och vad händer? Just det... Ingenting! Det bara gurglar i kranen. Ut och kollar på balkongen om det står någon mysko slambil där eller nåt. Icke. Och det är här katastroferna börjar för mig. Inget morgonkaffe, jäkligt stort behov av morgontoaletten om man säger så och en andra massa katastroftankar rörande vattnet som; har jag glömt att betala vattenräkningen? Nej just det, det ingår i hyran nu för tiden... Kvicknade till trots frånvaron av kaffe och började tänka lite konstruktivt. Och ringde brf:set växel och hamnade i ett annat kaos. Där gick telefonerna varma och ingen visste nåt! Men under den här tiden kom vattnet igång igen. Phu!

I sådana lägen skulle man vara katt.


Bäst att slänga sig i duschen innan vattnet försvinner igen.

Ha en fin dag!
Kramar!




6 kommentarer:

  1. Ojojoj, vilken panik. Känner igen mig i det där. Får jag inte kaffe på morgonen är dagen mer eller mindre förstörd. Skönt att vattnet kom åter. Kram

    SvaraRadera
  2. Ja phu! Morgonkaffet har blivit heligt för mig. Sitter nog lika mycket i huvudet som i kroppen det där beroendet :) Kram

    SvaraRadera
  3. Värsta mardrömmen ju!! Tur det löste sig! Annars blir man inte go o tas med..
    För någon vecka sedan meddelade vår kommun (via lokalblaskan) de skulle göra rent hela vattensystemet innan sommaren, skulle ta två veckor. Kunde bli någon störning o ibland bli brunfärgat. De varnade för att tvätta kläder under denna period o dricka. Jaha, jo tack..nog blev det störningar alltid! Ändå laddade vi upp med diskvatten för värma på spisen mm o köpte dricksvatten. Den måndagen dom började var jag rktigt sjuk, feber mm o låg o svettades i sängen. Maken sjukskrev sig för sköta mig o marktjänsten (de fyrbenta).
    På tisdagsmorgonen skulle vi in till min läkare o sjukhuset. Maken skulle hjälpa mig att duscha, kunde inte stå själv. Tja vad tror du..finns inte en droppe varmvatten!! Kul..värma vatten på spisen o leka 1880-talet! Någon form av "tvagning" så det åtminstone blev bättre än innan. Lär jag sent glömma..
    Tänkte efteråt på stackarna i Afrika, hur dom har det för jämnan. Då skämdes jag nästan..vi är så bortskämda med att bara vrida på kranen. Då har i ju (oftast) både varmt o kallt vatten. Tål att tänka på..
    Samtidigt förstår jag dig mer än väl, paniken man får. Usch..
    Hoppas din dag är bra!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag håller med dig. Det är verkligen att gnälla över småskit. Jag blev så överrumplad bara.. Men du din stackare! Har förstått att du är dålig men inte att det är så illa. Hoppas verkligen att du är bättre nu! Kramar

      Radera
  4. Utan kaffe, nej det går ju inte! Men..vad gör man utan vatten? Man är otäckt bortskämd med att vatten o el bara finns där.

    SvaraRadera
  5. Ja verkligen! Efter en stor kopp är jag fit for fight. Utan den OCH utan vatten.. Inte bra.. Ja man är verkligen bortskämd med att det bara finn där. Kram

    SvaraRadera