Powered By Blogger

fredag 8 juni 2012

Fotoutmaningen - fredag eftermiddag

Alla mina roliga planer för dagen frös inne idag pga grav sömnbrist... Men sonen fick för sig att han var sugen på oxfilé så jag tog moppen till Frölunda torg som har en väldigt bra chark med kravmärkt kött. Får väl se hur jag kommer misshandla dessa godbitar. Jag är ingen köttmänniska och tycker de gånger jag äter en "riktig" köttbit att de ska var väldigt welldone à la skosula och det vill inte sonen. Får se hur det går!

Börjar med dagens stass som var så grå att jag var tvungen att purple haze:a den lite. Men bakom den lila dimman gömmer sig Pointers long wrap, Riseabove tunic och Mos Mosh jeans. Lite tingeltangel från Ajlajk också.


Det första jag gjorde när jag kom fram var att beställa en latte extra styrka på Espressohouse, för att piggna till lite.
 

Och efter köttinförsksaffandet kom jag på att ska det vara oxfilé ska det banne mig vara Amarone! Så det fick det bli :)

Grizzly ligger och busar med sin myntabanan :)


Ja det här har varit min dag hittills, evighetsdagen. Men det blir en god avslutning med en rejäl köttabit, klyftpotatis, bea och en god sallad (för nyttighetens skull) och att sippa långsamt på ett glas ljuvligt Amaronevin till... Mmmmm... Jag är hungrig!

Ha en mysig fredagskväll!
Kramar!

 


4 kommentarer:

  1. Är inte heller förtjust i rött kött. Käkar hellre fläskfilè än oxfilè faktist. Och då tycker folk att man är konstig......
    Trevlig kväll! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Samma här eller ännu hellre färs och korv :) Gärna lamm om jag ska grilla :) I Italien blev jag nästan utslängd när jag bad om well done :))Men i går satt det fint! Kram

      Radera
  2. Mums vad det lät gott, hoppas det blev bra med maten.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mmm det var supergott faktiskt! Och jag lyckades med stekningen :) Kram

      Radera