Powered By Blogger

lördag 9 juni 2012

Fotoutmaningen - lördag

Tänk dig Housemusikdunk en masse , olika låtar var tionde meter så det blir totalt otakt, salsa, gitarryl från något lokalt hårdrocksband som börjar på en låt hela tiden och slutar mitt i den medan kakofonin av dunk bara fortsätter.... Vad har vi då? Jo då har vi Andra långgatans dag! Jepp nu drog.. nä nu slutade dom igen.. konstigt band.  Kan säga att det är en helt surrealistisk känsla att vara i  min lägenhet.. (.nu började ...eh..  slutar de igen?..) som ligger på höjden ovanför, alldeles nära. Ungefär som att ha Andra långgatans dag här inne, japp där drog de igång igen.. och slutade. .. Hade varit en rätt häftig känsla om jag inte hade haft huvudvärk. Men jag gillar att bo i stan och att det väsnas lite. Å där körde basisten igång också...och slutade...och började och vad f*n håller de på med??? Nu börjar de joddla också!!?

Hade glömt att det här jippot var idag och blev alldeles omtumlad när jag svängde in mitt i smeten. Hade fullt av kassar i handen så det blev två suddiga bilder varav den ena ser rätt folktom ut, vilket det inte var.

Det står diskjockeys hela vägen längst kanterna och dunkar på.


Utanför min port dansades det salsa :) Han var bra och hon var glad :)


Innan jag hamnade i kaoset intog jag en lugn och god fika på Da Matteo i en nästan folktom lokal. Nu förstår jag vart folket hade tagit vägen :))


Ja, nu har det där bandet slutat börja spela verkar det som och Housedunket har tagit över. Misstog mig visst.. Lika bra att jag lägger ner det här..

Uppdatering! Nu är det tre (minst) olika band som spelar samtidigt och slutar, fast inte samtidigt! Åsså dunket då...

Ha en fin kväll!
Kramar




11 kommentarer:

  1. Jösses..tur du gillar liv o rörelse! Fast har du HV så är det ju mest plågsamt skulle jag tro.. Själv skulle jag nog få fnatt efter 5 minuter eller så. Var en en liten sväng i vår lilla stad, mkt folk o musik som spelades,kul en liten stund men sen är det skönt kunna dra sig hem till lugna gatan igen.
    Hoppas HV försvinner o du får en skön lördagskväll!!
    Kram

    SvaraRadera
  2. I vanliga fall skulle jag inte bry mig men nu dunkar musiken ikapp med HV. Förra året kan jag inte minnas att det var så här hysteriskt. Men bor man i stan så gör man :) Tack, ingen risk verkar det som :/ Hoppas du får en fin kväll! Kramar

    SvaraRadera
  3. Oj då, det kanske blir lite rörigt med så mycket på en och samma gång? Kommer de att hålla på hela kvällen tro?
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo det blir lite mycket och eftersom jag bor på berget blir ljuden ännu konstigare, det liksom wauwar på något sätt. Förra året tänkte jag inte så mycket på det men i år har jag världens huvudvärk som dunkar ikapp med basgångarna. Det håller nog på hur länge som helst. Lite anarkistisk tillställning, vilket jag på sätt och vis gillar..Lite blandade känslor här :) Kram

      Radera
  4. Verkar vara livat värre! Trist med skallebank bara......Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Minst sagt :) men det slutadefaktiskt vid nio-tiden.. trodde jag inte. Kram

      Radera
  5. "Han var bra och hon var glad" :-D Du är så finkänsligt positiv mitt i kaoset. Kram och hoppas det lugnat ner sig lite snart !

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha.. ja det var innan jag hörde hur det lät i lägenheten :)) Det höll "bara" på till nio-tiden visade det sig :) Kram

      Radera
  6. Hmm, synd att något som ger så många glädje samtidigt ger andra bekymmer, jag följer diskussionen i GP eftersom vi snart kommer att bo nära alltihop. På ett sett ser jag fram mot det, på ett annat inte..Jag har förstått nu att det finns många diskussioner o gatan o om områdets framtid o det skall bli spännande att ta del av det snart. I vilken ände befinner du dig?

    SvaraRadera
  7. Om du menar ände på diskussionen så tycker jag om att det är liv och rörelse i en stad. Och att om man väljer att bo centralt får man ta det. Just denna lördag valde jag att vara lite gnällig för att jag hade så ont i huvudet och det speglade mitt inlägg. Sedan kan vissa grejer bli bättre. Jag förstår tex inte varför det stod tio olika diskjockeys på rad och spelade olika musik samtidigt.. Att lokala band får tillfälle att spela tycker jag är kul. Nu när jag blivit lite mer insatt, har jag förstått att ingen "håller i det" Och att det tråkigt nog såg ut som en svinstia dagen efter. Det borde ju kunna organiseras bättre.

    Om du menar gatans ände så befinner jag mig ovanför Masthuggstorget. Det är ett underbart område och jag tror ni kommer stortrivas :) Kram

    SvaraRadera
  8. Haha, bra svar, jag menade vid gatans ände, jag kände inte riktigt igen "det gröna" på den ena bilden.. Håller med om att det borde kunna organiseras bättre. kanske genom att gå halva vägen var. Finns det en företagarförening så vore det väl en smal sak men ingen står ju som arrangör tydligen o kommunen väljer att tänka fyrkantigt byråkratiskt. Det hade inte varit ett problem om folk i allmänhet tar ansvar för sitt eget skräp. Det är väl en spegling av samhället i stort..någon annan får ta hand om ditt eller datt, sånt retar mig..

    Jag hoppas o tror att vi kommer att trivas =) Tack o kram tillbaks!

    SvaraRadera