Powered By Blogger

fredag 8 juni 2012

Fotoutmaningen - fredag förmiddag

Fy sjutton vad det är jobbigt att vakna klockan halv fyra på morgonen! När klockan var nio hade jag kommit av mig helt... Så jag slänger ut en förmiddagsfotoutmaning  i tre bilder för att få tiden att gå. Får hoppas att eftermiddagsvarianten blir lite roligare. Det här är vad jag har pysslat med på morgonkvisten bland annat.


Kattsäkrat mina ängsblommar. Det där med en smal vas var ingen bra idé (hur jag nu kunde tro det) för den var såklart vält i morse och hela bordet badade i vatten. Så nu har jag helt enkelt ställt i vasen i den största koppen jag hade. Har funkat hittills. Kattskrällen!


När jag pysslat färdigt med ditten och datten och klockan fortfarande bara var (typ) åtta, började jag med en ny bok, vilket jag inte hade någon vidare ro i kroppen för.


Började pilla lite med min lilla örtagård på balkongen :) Rosmarin, oregano och körsbärstomater just nu. Men det finns plats för en växt till och funderar på smultron eller jordgubbar på kruka som jag sett att det säljs lite här och var.


Japp! Det får bli dagens mål. Att skaffa något ätbart till balkongen och lite till. Det har varit lite massdöd för mina växter här hemma.


Ha det gott out there!
Kramar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar