Powered By Blogger

tisdag 19 juni 2012

Oh happy day

Tänk att en härlig promenad och lite oväntade Mollyöverraskningar kan göra susen! Och solen! Den är banne mig helig!

Gick längst hamninloppet idag och kände att jag måste åka ut till havet någon dag. Hoppas det är fint i morgon. Da Matteo var målet för promenixen, framförallt den soliga uteserveringen :) Och nu har jag skaffat stammiskort också vilket innebär att jag får rabatt på alla fikor. Bra va :)


Sedan strosade jag omkring lite och ägnade mig åt fönstershopping :) Billigt och bra men när jag kom till Milk and Honey gick jag in och tjingsade lite :) Och de hade fått in första kartongen med pre-fall!!! Ahhh... Jag är väldigt obekväm med att fota i provrum så här kommer lite suddiga snabbt tagna (så ingen skulle se mig) bilder. Jag provade tre plagg och två hamnade på bild.

Först ut är den här toppen som jag inte vet vad den heter men som verkar höra ihop med Pointelle-serien. V-ringad med en mollypeng i halsringningen. Ett band att knyta runt om...


... eller bak som jag har gjort här. Vacker färg, ser ut som silky purple. Jättefin men inget för mig. Fick ha storlek tre i denna.


Och så denna :) Pointelle short cardigan i almost black. Det enda som jag vill ha (just nu) från pre-fall. Dessa var rymligare än vårens ( provade både stl två och tre ) och tvåan satt bäst. På vårens i chalk har jag stl tre.


Ohh love love :)


Men det bästa kommer nu! Dessa armband som fanns i de här tre färgerna (kanske fanns fler) almost black, dark pink och den nya orangea färgen som är mer orange i verkligheten.
  Och jag som är inne i ett  gravt armbandsberoende just nu.. Vill ha, vill ha, vill ha!

299:- skulle de kosta.


Japp snacka om frestelser! Ojoj!
 Det tredje plagget som jag provade var en vit bomullsblus med beige broderier överallt och knyt i halsen. Jättefin om man gillar den stilen och något liten i storlek, vid ärmhålan, Åtminstone på mig som är bredaxlad.

Ja pre-fall och det är inte ens midsommar än... Lite konstigt är det ju...

Ha en skön eftermiddag!
Kramar!



21 kommentarer:

  1. Ja de är sannerligen ute i god tid!=)'
    Du förtjänar armbanden. Klart de ska flytta hem till dig ju! Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaaa det stod mitt namn på allihop!! Hua!! Kram

      Radera
  2. Ja de är sannerligen ute i god tid!=)'
    Du förtjänar armbanden. Klart de ska flytta hem till dig ju! Kram!

    SvaraRadera
  3. Ja jag älskar också armband! Hoppas du är nöjd med ditt:) jag använder mitt jättemycket! Missa inte min tävling jag lagt upp idag! Kram Nilla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag det blir en liten piff som man kan föränra i oänligheter. Jag är jättenöjd men jag får njuta på håll :) det sitter fortfarande på sonens handled :) JA den måste jag kika närmare på! Kram

      Radera
  4. Oj vad roligt med pre-fall-titt!! De där armbanden är ju ursöta - vad kul :-) Hoppas du fick med dig ett hem

    Kramar

    SvaraRadera
  5. Ja jättekul! Speciellt armbandet :) visste inte att de skulle komma. Nej, jag höll mig, tillfälligt iaf :) Kram

    SvaraRadera
  6. Äntligen kommer accessoarerna! Ett LK-telefonfodral till vintern kanske?

    Toppenbra med provningen -då har jag nog bokat rätt storlek på min kofta!

    KRAMAR

    SvaraRadera
  7. Jaaa :) Haha..det lät kul :)) Härligt! Tur att jag inte förbokade för jag hade tagit en trea, vilket var för stort. Kramar!

    SvaraRadera
  8. Vilka söta armband; kul idé. Och kul idé Bina; LK mobilväska vore skoj.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Superfina! Skulle vilja ha allihop! Ja en sån väska i lite olika LK-färger :D Kram

      Radera
  9. Armbanden superfina....vill ha NU!!!
    Kram Titti

    SvaraRadera
  10. Tråkjag fastnade mest för Pointellen i almost black, men jag tvärvägrar att ens snegla åt hösten. Klem i solen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är den jag vill ha med. Den blir perfekt till allt nästan :) och armbanden då :)) Kram

      Radera
  11. Armbanden är ju superfina! Den svarta koftan också. Annars är prefall lite halvtrist tycker jag......Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är koftan som lockar mig med och kanske Timeouten :) Armbanden blev jag störtförälskad i! Kram

      Radera
  12. Åhh, vad fint! Ett sådant armband blir det säkerligen för mig. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är de fina! Armband kan man inte få för många av :D Kram

      Radera
  13. Åhå, spetsar öronen- stamkort på Da Matteo, det låter som en bra idé! Armbanden ger mig dåligt samvete över alla pärlor som ligger o väntar i skåpet här..men fina var de ;)

    SvaraRadera
  14. Ja att jag inte fixat det tidigare med tanke på hyr mycket jag fikar där :) Superbra! Man tankar det med valfri summa, minimum 100:- och så får man rabatt. bla 30% på frukost :) Kul om man kan göra egna armband. Det har jag inte tålamod till :)) Kram

    SvaraRadera