Powered By Blogger

lördag 23 juni 2012

Dagelidagens

Bestämde mig för att ta en riktig långpromenad idag så det blev en rask tur runt Masthugget, genom Majorna, runt och igenom Slottsskogen och genom Linnè innan jag var tillbaka i Masthugget igen. Den sista biten stapplade jag fram. Mina Minnetonkaballerinas var i lite plattaste laget för långpromenixer. Så nu vet jag det.

När jag kom hem tog jag en sväng in på Hemköp och det skulle jag inte ha gjort! Tokfastnade framför plockgodiset och sedan rakt hem och môla. Varför lyckas jag göra detta misstag gång på gång! Suck! Får hoppas att tvåtimmarspromenixen jämnar ut det dåliga lite...

Praire strap dress och Earhart cardigan åkte på tillsammans med Ra-Rejeansen. Och halsband från Icon som tappat tyngden som satt i tofsen upptäckte jag idag..


Ja och så plattfotsballerinas från Minnetonka.


Det var riktigt skönt ute idag. Perfekt promenadväder.

Nu ska jag lindra godisintaget med lite örtte och återgå till min sommardeckare. En sådan dag är det är idag - En glufs och läsdag.

Ha en mysig kväll!
Kramar!



20 kommentarer:

  1. Ha ha..då kunde vi mötts någonstans på vägen utan att veta om det..vi körde in sonen till 2:a lång o gick runt "våra" kvarter för att känna in en lite avslagen midsommardag. Fikat fick vi gjort i alla fall, i Haga

    SvaraRadera
    Svar
    1. haha ja om u såg en figur som stapplade omkring så var det jag :)) Har ni flyttat hit än? Kram

      Radera
    2. Nej, vi har semestern på oss att röja ur huset, städa..så skoj! From 1 aug är vi storstadsbor..rekade bara idag

      Radera
    3. Vad spännande :) Kram och lycka till!

      Radera
  2. Du förtjänar verkligen lite godis om du promenerat i 2 timmar. Snygg outfit!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Uff, magen fix en chock tror jag. Tur att jag hade rört lite på mig innan :) Tack :) Kram

      Radera
  3. M., snygg outfit. blir ingen dagens för min del. Jogginkläder är inte super på bild. Söta ni var igår också :) Klem

    SvaraRadera
  4. Tack :) Ja nu är stassen utbytt till flanellen :) Tar en tidig myskväll. Kram

    SvaraRadera
  5. Mmm, lite godis förtjänar du minsann allt. Jag åt två påsar igår kväll så jag är satt på bantning idag istället. Kram

    SvaraRadera
  6. Det farliga med plockgodis är att påsarna är så stora så även om bara botten är täckt så blir det hur mycket som helst! Få gå en långpromenad i morgon med :) Kram

    SvaraRadera
  7. Måste blivit en rejäl runda du gick! Skorna betyder en hel del på promenader men i stan kanske man inte direkt tänker långpromenad när man går ut genom dörren! Tycker du visst var förtjänt av lite godis efter det med onda fötter dessutom!! Själv har jag just svalt en glass, efter godiset, fniss. Visst är vi duktiga på att smaska i oss..
    Mysigt med flanell o bok!
    Kram o nattinatti!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är sant, tar på mig vanliga kläder och skor när jag går ut. Hade tom en tung handväska över axeln så jag fick ont där med :P Vi är väldans duktiga tycker jag :)) Flanell, bok och två tv-deckare på raken blev det :) Kram

      Radera
  8. Jag är likadan. Börjar jag käka godis så spårar jag ur helt.....
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Spårar ut är rätta ordet! Kan inte bara ta två godisar och sen är det bra.. Kram

      Radera
  9. Lurigt med skor och långpromenader! Tyvärr upptäcker man oftast för sent att de inte riktigt funkar...Gör ofta det misstaget! För att inte tala om det där med godiset! Ack ja! Men glufs- och läsdagar är härliga!!!
    Kram

    SvaraRadera
  10. JA det kan vara riktigt lurigt. Och när det väl börjar göra ont blir det nästan olidligt! Ska hålla mig borta från plockgodisväggen hädanefter :) Läsdelen däremot fortsätter jag gärna med :) Kram

    SvaraRadera
  11. Långpromenad, glufs- och läsdag och så snygga kläder till det, det låter ju alldeles toppen tycker jag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det var inte så dumt när jag tänker efter :) Men jag var mätt ända till idag. Kram

      Radera
  12. Du, var köper du Minnetonkas? Jag hittat banne mig inget bra ställe?

    p.s klart du förtjänade godis ju :-) Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. De finns på Raglady i Göteborg och på Frölunda torg. Sedan har jag sett dem på Yoko Yap. Tror Tintin style har dem också.

      Haha.. och idag toppade jag godisitaget med en bautaplommonbulle :) Kram

      Radera