Powered By Blogger

torsdag 7 juni 2012

Fotoutmaningen - torsdag

Ojojoj vilken underbar promenad jag har gått idag! I över två timmar har jag gått omkring och en stor del av tiden fördrev jag inne i Slottsskogen och fotade olika djur som finns där just nu :) Men det får ett eget inlägg sen. Så fotoutmaningens tre bilder blir dessa:

Vackra Slottsskogen i försommarskrud.


En hög gigantuslämingar :) De går tydligen ut och rastar elefanterna ibland :) Hade varit häftigt att stöta på dem då. 
 

Plockade blommor på hemvägen för första gången i år :) Nu blev det riktigt fint på vardagsrumsbordet.
 

Idag har jag tagit så många bilder att jag skulle kunna göra hur många inlägg som helst om allt möjligt! Ibland är det idétorka och ibland bara sprutar idéerna ur huvudet :)

Ha en fin eftermiddag!
Kramar!



14 kommentarer:

  1. Ååh, så härligt promenera i Slottskogen! Så det finns elefanter där nu?! Låter ju kul med lite nytt!!
    Hoppas du mår någorlunda bra?! Själv följer det ena efter det andra med sjukdomar på mig, oavbrutet! Tröstar mig med mängder av godis, choklad o glass bl.a. Kan inte gå utanför dörren, tråkigt är förnamnet..
    Ha en skön kväll!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är här bara tillfälligt. Cirkus Scott är här. Men de går ute och betar :) De är jättefina :) Det är tyvärr ganska kass med mig om jag ska vara ärlig. Har sådan huvudvärk så jag vill krypa ur mig själv, annars är jag rätt pigg. Tråkigt att du är dålig...Hoppas att det vänder snart. Ha en skön kväll du med! Kramar

      Radera
  2. Svar
    1. Tack :) det var så härligt ute idag! Kram

      Radera
  3. Vilka fina bilder:)Ser ut som du haft hyfsat bra väder i dag med.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack :) Det regnade i förmiddags men det hade slutat när jag gick iväg och då var det jätteskönt! Kram

      Radera
  4. Wow vilken laddning med skit! Härligt med skogspromenader och egenhändigt plockade blommor!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha.. Ja den gick inte av för hackor :D Ja idag var det supermysigt :) Kram

      Radera
  5. Brr, härligt? Jag cyklade hem i regnet efter ett möte i förmiddags och jag fryser än! Tycker det är höstruskigt ute idag... Solen och värmen får gärna komma tillbaka nu! Hoppas värmen kommer till helgen så vi kan grilla :))Kramisar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det hade slutat regna när jag gick och jag gick så länga att jag blev varm :) Men sommaren får gärna komma nu.. Hoppas vi kan grilla :) Kramar

      Radera
  6. Glömde skriva att fotot från slottis är sååå vackert. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var helt otroligt vackert idag, alldeles illgrönt! Kramar

      Radera
  7. Och det är då jag undrar: behöver man inte plocka upp efter sina elefanter =)
    Sopsäck och skyffel med...

    SvaraRadera
  8. Ja det kan man undra.. Såg flera rejäla högar. Kanske de gör det innan de åker. Antar att de borde sköta sånt om de vill kamma tillbaka. Haha en snöskyffel skulle behövas :)) Kram

    SvaraRadera