Powered By Blogger

fredag 15 juni 2012

Avslutning

Jag har läst så mycket om alla skolavslutningar här och där och varit lite vemodig eftersom den tiden är förbi för min del. Hade en tradition att baka jordgubbstårta och bjuda hem farmor och mormor :) Min man kunde aldrig vara med eftersom han var lärare så jag tog alltid ledigt den dagen, den var helig för mig.

Men så idag hos min frissa fick jag mig en rejäl bit hemgjord jordgubbstårta som hon bakat eftersom det var hennes sista dag innan föräldraledigheten. Jag lyckades nog se riktigt dregglande ut när hon berättade att hon bjudit sina arbetskamrater på den så jag fick en bit jag med :)

Dagens idag blev ingen klänning, fy vilken dålig klänningsutamanare jag är! Det är kallt här i Götet trots att solen skiner så det blev jeans från Ra-Re, blus från Hunkydory, linne från Rosemunde och Timeout wrap cardigan.


Tog en hissbild också där jag hade virat in mig i gosesjalen från Hunkydory.


Hann med en god latte på Da Matteos soliga innergård där det är riktigt varmt och skönt att sitta även när det är kallt ute.


Ja det blev en riktigt bra dag! God latte och smaskig jordgubbstårta och nyklippt på det :)

Hoppas ni får en skön fredagskväll!
Här ska det njutas av färska räkor, god aioli och ett glas vitt.
Kramar!

8 kommentarer:

  1. Förstår den vemodskänslan. Gillar verkligen din översta outfitbild! låter som u fick en riktigt härlig dag idag, önskar dig en härlig kväll också!
    kram Nilla
    ps. kul att du gillade armbandet.

    SvaraRadera
  2. Ja nu får jag vänta på barnbarnen :)) Armbandet är jättefint. Och det tyckte sonen med :) Nu sitter det på hans handled :D Jag kanske får låna det någon gång :) En fin kväll till dig med! Kram

    SvaraRadera
  3. Gott med jordgubbstårta:) Jag har nästan haft lite dåligt samvete gentemot mina kunder när jag gått på mina två föräldraledigheter! Sjukt men så är det! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Väldigt gott :) Jag förstod att hon också hade det och det kanske blir så när man kommer sina kunder nära. Jag pluggade när jag fick barn och kände inte så. Och jag hoppas jag inte gav henne dåligt samvete :) Möjligtvis tårtan då innan den landade framför mig :P Kram

      Radera
  4. Men du vad du radar upp goa grejer idag..allt från ny o fin i håret- hittade hon på något nytt? O så tårta..mm, Da Matteobesök o så vin, räkor o aioli som grädde på moset..jo jag tackar jag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det blev en riktig smaskdag :) Nä den här gången tonade hon ner färgerna lite. Mitt hår blir jätteljust på sommaren så det här blir nog bra så det inte blir vitt. Iof ingen risk med det här vädret:/ Kram

      Radera
  5. Vilken söt frissa som bjöd på jordgubbstårta!! Du såg nog bra sugen ut, hihi o det var ju bra! Så en god latte på det!
    Fin du blev i håret! Har du gjort slingor eller är du så "solblond"?! Snyggt hur eller hur!
    Trist ni har det så kallt fortfarande, nu måste ni väl ändå snart få sol o värme. Börjar tycka riktigt synd om er på den kanten.. Gillar din dagens idag, ursnyggt!
    Fått byta astma medicin idag. Den förra fick jag kramper i fingrarna/händerna ( även fötterna), så illamående hela tiden. Undrade förra veckan varför plötsligt handen "fastnade som en klo" om du fattar..dom stelnade sådär stup i ett, kunde inte röra ett finger medan det satt i, lustigt va?! Jag tillhör visst alltid gruppen som får dom där sällsynta biverkningarna! Alltid är jag den dær tusende person, haha.. Håll tummarna den nya jag hämtat idag fungerar.
    Ha en skön kväll!
    Kram

    SvaraRadera
  6. JAg har lite randigt hår i mig själv och fyller på med slingor i olika nyanser. Då blir det ingen utväxt heller :) Håret blev väldigt blekt den veckan det var fint och jag var ute vid havet.På bilderna var innan frissan. Nu är håret lite mer dämpat, det räcker med lite sol och hav så är mitt hår blekt igen.

    Tack ja nu får värmen och solen banne mig komma! Idag regnar det!

    Nämen fy vad jobbigt! Ska hålla tummar och tår för att det ska hjälpa.
    Ha det gott! Kram

    SvaraRadera