Powered By Blogger

söndag 24 juni 2012

Oväntat möte

Idag styrde jag kosan mot stan där jag flanerade omkring en stund. Sen kom skyfallet så jag skuttade in på Mautritz kaffe. Där var det trångt och gemytligt och jag började prata med en dam som stod bredvid mig. Väldigt ovanligt när det gäller mig faktiskt. Men i alla fall, hon var lättpratad och regnet öste ner och supermysigt var det. Efter en timme kom vi in på var hon jobbat, hon var nybliven pensionär. Och det visade sig att hon arbetat ihop med en av mina närmaste vänner i 23 år! Haha.. Världen är verkligen liten. Ja sen gick det en timma till, bara så där. Fast, jag ska erkänna att jag försökte avsluta samtalet på ett snyggt sätt den sista halvtimman :) Väääldigt lättpratad var hon och väldigt trevlig. Är glad att jag mötte henne, blir ett fint minne.

Sedan sprang jag på min gamla bildlärare (eller ja han är väl i min ålder hrmmm..)! Men det är en annan historia :)

Dagens promenadstass blev denna:

Raf silk top/blouse?, linne från Rosemunde och jeans från Please.


Hade faktiskt glömt av denna finingen lite..
 

Timeout wrap cardigan och sköna sjalen från Hunkydory åkte på med. Fast jag snurrade sjalen ett varv till innan jag gick ut :)
 

Nu är det bokläsning som gäller igen. Har fått tag i en riktig bladvändare :)

Ha en fin kväll!
Kramar!


19 kommentarer:

  1. gud vad jag gillade denna kombo! jättesnygt! kul med speciella möten:) kramkram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack :) Vad roligt! Ja det var jättemysigt! Kram

      Radera
  2. Det är roligt när det sker saker som gör att dagen tar en oväntad vändning. Berätta vad du läser, blir ju jättenyfiken nu! Klem

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det blev ett kul möte där i regnet. Haha det glömde jag :)) Det är en präktig sommardeckare av Viveca Sten "I stundens hetta":) Kram

      Radera
  3. Vad roligt med ett sådant oväntat möte. Jag tror att jag själv är ganska svårpratad när jag sätter den sidan till, men ibland måste man bara öppna sig för nytt. Roligt och gott med plommonbulle! Kram

    SvaraRadera
  4. Ja det var jättekul! Brukar vara inte vara så social av mig när jag är ute på vift så där men nu kändes det helt naturligt. Och bullen var supergod :) Kram

    SvaraRadera
  5. Både Mauritz kaffe o plommonbulle är värt att trotsa störtregn för. Dit kan jag lätt se mig själv styra stegen till hösten..
    Dagens var jättefin, jag kan tycka att en del OM är i kortaste laget men med ett snyggt linne under så blir det ju så bra =)
    Kram

    SvaraRadera
  6. Oh yes! Så gott! De hade satt upp en lapp nu att 1 september är sista dagen de har öppet på Fredsgatan :( Vet inte om de har fått nya lokaler. Så tråkigt...
    Ja många Mollysar är för korta till mig som har en ganska lång överkropp, så det känns mer bekvämt med ett linne under. Kram

    SvaraRadera
  7. O då tror jag ändå att de fått uppskov, Stockholmsgruppen (tror jag) har tagit över huset o hyrorna went upp through the roof. Massor av protester har det varit, sorgligt, lite av en epok som går i graven. Jag hoppas de flyttar till andra lokaler men inte blir det samma sak inte =(

    SvaraRadera
    Svar
    1. Får rätta mig själv (annars retar det säkert ng) Inte Sthlmgruppen utan Huvfudstaden= lika illa ändå

      Radera
  8. Ja det är trist..:( Men vi får hoppas att de hittar nya mysiga lokaler någorlunda centralt..

    SvaraRadera
  9. Snygg promenadstass! Raf toppen är ju så jäkla fin! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack :) Ja den får jag inte glömma av så där! Kram

      Radera
  10. Vad snygg du är! En riktig klockren kombo.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar :) Trivdes bra med den :) Kram

      Radera
  11. Härligt med oväntade möten, de brukar bli de bästa ju.
    kramar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja skönt att jag inte var mitt tjuriga jag :) Kram

      Radera
  12. Jag råkar ofta ut för folk som börjar prata med mig. Lite jobbigt ibland men försöker tänka att man lär sig alltid något nytt av varje person man träffar. Fast jag kan som du vilja avsluta snabbare än vad de vill... ;o)
    Snygg dagens, I like! KramKram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag brukar vara ganska avvisade tror jag för jag råkar inte så ofta ut för det. Nu föll det sig naturligt när vi stod där och väntade på att skyfallet skulle ge med sig :) Men som sagt hon slutade aldrig prata och jag blev faktiskt räddad av att det kom några andra som hon kände :)) Tack :) Kramar

      Radera