Powered By Blogger

onsdag 30 november 2011

Vinteruniformen

Fast egentligen är det höst och vårkläder. Kan inte låta bli att förundras över detta varma väder och tycker faktiskt det är skönt. Fick en sån där flashback om hur det är när det är sådär fruktansvärt sviiinkallt. Snöblandat regn i hård blåst som känns som spikar i ansiktet, Nej tack! Då har jag det hellre så här, fast det är mörkt. Det blir nästan aldrig så där idylliskt med tjock knarrig snö här i Götet ändå.

Dagens ( och nästan alla andra dagars också iaf ytterkläderna ) stass:
Twiddle hood jacket, Velourette hooded tunic, RAF, Merino leggings från Odd Molly, Hunter stövlar och gosiga sjalen som inte har något namn.


Tog med båda bilderna, kunde inte välja :)) Färgerna irf ligger någonstans mittemellan bilderna om det är någon som undrar.


Förövrigt gick det superbra på träningen idag! Tar det fortfarande det väldigt lugnt, det är inga långa pass det är frågan om, men idag hade jag fått kläm på hur maskinerna fungerade och kunde fokusera på övningen istället. Lyckades även hålla axlarna nere, de har en tendens att sitta uppe vid öronen.
Nu bränner det sådär lite gôtt i musklerna :)

Ha en fin kväll!
Kramar!

8 kommentarer:

  1. Duktiga du! Visst är det en härlig känsla med den där lagoma träningsvärken :)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag håller fullständig med angående vädret. Jag klarar av mörkret bättre än kylan:)
    Duktig du är som tränar.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Är det hon den duktiga som tränar? Jättebra ju. Hoppas du sover extra gott nu också, det kommer ju som bonus. Och din uniform är jättefin.
    kramar

    SvaraRadera
  4. Samma för mig med vädret. Hellre så här än iskallt och blåsigt som det jämt blir här i Göteborg. Men visst är det förvånande. 1 december imorgon ju... Kram

    SvaraRadera
  5. Rosen - Ja det är riktigt härligt :) Kram

    Hilde - Ja det kan försätta så här ett tag till! Sen kan det snöa lite runt jul :) Kram

    Lingon - Ja det är jag det :D Nästan så jag inte tror det själv :P Sov ju som en klubbad säl förra gången och fick feber, men denna gången hoppas jag att jag sover gott och ingen feber. Tack! Kramar

    SvaraRadera
  6. Skönt att träningen gick bra! När det gäller vädret är jag kluven. Det är ju mycket finare när det är vitt på backen, men det är jäkligt skönt att slippa skotta! Kram

    SvaraRadera
  7. Katinka - Hellre detta än isrusk och råkalla vindar. Samtidigt lite konstigt. Får hoppas värmen är kvar imorgon för då behöver jag åka en tur med moppen. Kram

    SvaraRadera
  8. Linda - Ja ni får väl lite mer snö där uppe som det blir något av! Här blir det bara slask och is. Men det är fint när snön ligger, himlen är blå och det är lagom kallt. Skotta är aptråkigt verkligen. Det slipper jag nu när jag bor i lägenhet :) Kram

    SvaraRadera