Powered By Blogger

lördag 5 november 2011

Opulent sleeveless dress - My preccccious..

Morgonseg som jag är blir det en ofixad sömndrucken typ som visar upp sig ( var ju tvungen att hinna tajma dagsljuset ) i den ljuvliga klänningen Opulent sleeveless dress ( stl. 2 ) tillsammans med två olika koftor. En från Odd Molly som väl mer är en jacka, Velvet stretch jacket ( stl. 2 ) och en kofta från by timo ( stl. M ) som jag inte vet vad den heter. Tog även ett par bilder på den kofta som jag egentligen tänkt men inte blev så bra, Calamati cardigan ( stl. 2).

Ha ingen aning än vad jag ska ha nedtill än men provade med ett par stövlar från Replay. Då blev det en lite tuffare look som jag trivs i!

Det är svårt med ljuset nu så klänningen kommer inte riktigt till sin rätt!
Nu blir det en himla massa bilder!




Med velvet stretch.


 Liten närbild på den vackra och sååå sköna jackan.


Snörning på baksidan.


Med By timo! Också superskön.



Nackdelen är att den nästan döljer hela klänningen :0)


Med Calamiti cardigan! Även den väldigt skön men kanske inte ihop med klänningen.



Som sagt bilderna är så mörka att man inte ser de fina detaljerna på klänningen.

De vackra små blommorna.

  
Små silverkrumilurer.


Jag älskar klänningen men känner att jag behöver någonting över  för att dölja min degiga lekamen.

Vilken tycker ni funkar bäst?
Eller funkar de inte alls?
Har ni några tips?
Skulle vara kul att höra vad ni tycker!

Förhoppningsvis är jag fit for fight lagom till beach 2012 :) så jag slipper bekymra mig om dallret!

Ha en fin Lördag!
Jag återkommer lite senare med två andra fina nykomlingar :)
Kramar!


12 kommentarer:

  1. Opulent-serien är ju bara sååå underbar. Sitter på händerna för att inte klicka hem ännu en blus i samma färg som din klänning. Jag tycker by ti mo koftan är klockren till. Supersnyggt...de andra är också fina men den var solklart bäst...

    Kram
    /Vivvi

    SvaraRadera
  2. Najs!!! Inte min färg men jättefin på dig =) Kanske en superbra gördeltrosa....älskar min =)

    Kram!

    SvaraRadera
  3. Snyggo du är i den klänningen! Och jag tycker att den längre koftan, by ti mo, är absolut snyggast till. För den markerar din midja och figur skistnyggt!
    Ha en bra dag! KRAM!

    SvaraRadera
  4. Vivvi - Ja mina fingrar slet sig :)) By timon var den jag tänkte först men så fick jag för mig att den täckte för mycket av klänningen men man ser ju mycket av den framtill :) Kram

    Naimiez - Kanske en heltäckande kroppsstrumpa ;)) Funderar på ett par strumpbyxor som drar in magen. Kram

    Josanne - Tack :) ja då var min första tanke bäst! Ibland har jag en tendens att komplicera allting! Kände mig väldigt bekväm i den kombon också :) Kram

    SvaraRadera
  5. Så snygg du är! Den kombon jag gillar bäst är den med by Ti Mo. Jag har samma cardigan i vitt, tror den heter Bow knit jacket.
    Kram

    SvaraRadera
  6. Hilde - Tack :) Just det! Så hette den! Den är verkligen mjukaste mjuk :) Kram

    SvaraRadera
  7. Oj så fint! Jag älskar ju klänningen och den sitter som ett smäck på dig. Tycker att by Ti Mo var finaste följt av Velvet stretch jacket.

    <<3<3<3


    kramar

    SvaraRadera
  8. Lingon - Tack! I det här fallet kunde jag ha min vanliga storlek :) By timon verkar vara ett bra köp :) Kramar! <3<3<3

    SvaraRadera
  9. Å vad fin du är :-) Många av modellerna blev för vida och urringade för mig, men den där skulle nog funka! Om jag hittar och kan prova ska jag göra det - verkligen jättesnygg

    Kram

    SvaraRadera
  10. Tigern - Den är ljuvlig och inte det minsta urringad! Den är något rymlig i storleken. Hoppas du hittar en att prova. Lycka till! Kram

    SvaraRadera
  11. WOW, så fin du var och massor av fina kombossar bjöd du på. Denna ska jag få tag på en dag ;-D
    KRAM!!!

    SvaraRadera
  12. Molly-holic - Tusen tack :) Ja det är en ljuvlig klänning! Kram

    SvaraRadera