Powered By Blogger

lördag 19 november 2011

Kamikazehösten 2011

Jag brukar alltid ta bakvägen ut genom källarkatakomberna så jag har helt missat den blomstrande framsidan! Idag på väg till tvättstugan träffade jag på de här skönheterna som växer längst vägen ( min tvättstuga ligger tre gårdar bort ).

Och Lingon!!
TVÅ kamikazeprästkragar som jag inte lagt märke till förut! Nu står de där och riktigt gnistrar vid min port!


Blommande lavendel.

  
Och massa andra blommor som jag inte vet vad de heter men vackra är de...








Hrrmm... ja och här är jag i hissen men verkar tro att jag fortfarande ligger i sängen och sover...
men Wilman är fin :)


Nä jag tror jag väntar lite med adventspyntet och njuter av den blommande hösten lite till.

Ha en härlig lördag!
Kramar!


10 kommentarer:

  1. Underbart! Vad galet och vad glad jag blir att du har blommor hos dig. Om de klarar hösten så ska väl vi också? :-D

    Kramar i massor och tack för de fina bilderna!

    SvaraRadera
  2. Lingon - Ja precis! Kan dom, kan vi :D Kramar och ha en underbar dag!

    SvaraRadera
  3. Helt galet vilken november vi har. Ingen är gladare än mig.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Så fint det är med blommor i november. Nästan så man inte tror att det är sant. Mitt i mörkret och så denna skönhet. Kram

    SvaraRadera
  5. Hur tokigt som helst! Jag har fotat en rosenbuske i full blom, på julmarknade idag.
    Kraam

    SvaraRadera
  6. Hilde - ja helt galet! Vet inte om jag sett det förut! Stor styrkekram till dig!

    Katinka - Helt otroligt! Kan inte minnas att jag sett så mycket blommor i slutet av november förut! Kram

    SvaraRadera
  7. Christina - Visst är det! Lite svårt att få någon julkänsla :) Kram

    SvaraRadera
  8. Ur led är tiden men jag tycker det är superskönt:) Var nyss ner till ICA utan jacka - gick hur bra som helst. Fick tag i sista 1 av Avoriazen i powder hos Deepfling nyss - HURRA! Blir drygt 25% rabatt - ännu mer hurra :)
    Kram

    SvaraRadera
  9. En ölandstok spanade jag in där i alla fall! Bisarrt med så mycket blomning helgen innan advent! Kram

    SvaraRadera
  10. Rosen - GRATTIS!!! Den är ljuvlig! Ja det är härlig på samma gång som det är konstigt! Igår var det riktig behagligt att köra moppe. Men det krävdes fulkoppestassen för det småregnade lite. Kram

    Linda - Aha vad det den där lilablå spretiga? Ja jag avvaktar med adventstakarna/stjärnorna lite till. Kram

    SvaraRadera