Powered By Blogger

onsdag 16 november 2011

Loui och Grizzly

Här kommer ett kattinlägg! Bara så ni vet!

Roade mig med att fota katterna tidigt i morse för att fördriva tiden. De är så goa :) Vill vara där jag är tom på toan! Inte Maja, hon trivs bäst lite för sig själv varvat med extrema kelryck!

Loui och Grizzly har sina rutiner. Vanligtvis börjar de med att jaga livet ur mig på morgonen ( då hjälper Maja till ) så de ska få mat, vatten ur kranen, nyrensad låda och luft på balkongen!! Sen kan jag få dricka mitt kaffe i lugn och ro.

Idag vaknade jag före dem så den rutinen föll bort. En annan morgon och kvällsrutin är bus och bråkrycket. Då fajtas de ganska rejält ända tills de stupar i varsitt hörn  och allt är frid och fröjd igen :)
Däremellan är det bus, lek och sömn som gäller!

Loui håller koll på en helikopter utanför fönstret.


Grizzly är på goshumör :)


Fajten börjar...







Färdigt!


Jahopp! Då är det väl dags att sätta igång dagen då!

Ha det gott!
Kramar!

4 kommentarer:

  1. Jättedsöta är dem. Jag älskar verkligen djur så jag blir alltid så glad av djurbilder. Känner dessutom igen det där med rutiner. Det är likadant här. Hunden ska ha sin promenad och sitt kel innan jag hinner ta det lugnt en stund på morgonen. Kram

    SvaraRadera
  2. De är jättesöta och riktiga personligheter. Önskar att vi hade ett par katter men jag tål inte riktigt varken hund eller katt tyvärr.

    Kramar till dig!

    SvaraRadera
  3. Katinka - Ja de är så goa :) Älskar också djur och jag kanske skaffar en hund en vacker dag! Kram

    Lingon - Ja det är dom verkligen! Helt olika personligheter alla tre! Fast Grizzly och Loui har vissa rasegenskaper som är lika. Är man allergisk går det ju inte att ha djur, kan trigga allergin ordentligt! Kramar!

    SvaraRadera
  4. Lingon igen - Kom på att det finns kattraser (med päls) som funkar om man är allergisk. Kommer dock inte ihåg vad rasen hette. Kram

    SvaraRadera