Powered By Blogger

fredag 25 november 2011

Lite ljuspynt och gårdagens stass

Jag har börjat så smått att pynta lite här hemma. Är ingen storpyntare så det rör sig mest om några stakar, lite lyktor och ett litet plåthus ( med ett värmeljus i ) och en hyacint :) Får se om den överlever i min mörka hall! Köket har så många lila saker som "råkat" hitta dit så det får förbli lila även över jul! Tog lite pics att bjuda på här i bloggen :)

Bågen i vardagsrummet.


Stjärnor som lyser :)


En lykta från Indiska som står på byrån i vardagsrummet och sprider ett mysigt sken omkring sig.


Mitt kombinerade ljushus och hyacintkruka i hallen.


Ett försök att visa hur det såg ut på kvällen.


Mitt vitlila kök och en gammal stake som jag gillar i all sin enkelhet.
Har fler ljus i hemmet men dessa har tillkommit nu inför julen.


Och här är jag igår i en av mina älskade Hooded velourette tunic i almost black (har en i dark lila också), ett par leggings med fuskskinndetaljer från Kappahl och Chrysalis minigown i powder.


Runt halsen en fin rofylld Budda köpt på Tara i Göteborg. Älskar dessa Buddor!


Imorgon ska jag på min svärmors begravning. Den är i Vara så det kommer ta hela dagen. Gruvar mig inför detta som blir tredje begravningen på tre år med nära anhöriga. Tredje gången gillt hoppas jag.

Funderade på vad jag skulle ha på mig och det blir invigning av Lulu dress i svart. Tror den passar bra.

Vill påminna om att det finns flera underbara Odd Mollyar kvar till salu! Bla Lotta Lotta long coat som jag nu sänkt priset lite på! Klicka på bilden till höger på bloggen så kommer ni dit eller HÄR!

Ha en härlig fredag!
Kramar!


9 kommentarer:

  1. Å vad jag gillar ditt Budda-halsband! Jag har slagit till på två hyacinter minsann ;)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Jättefint! Det behöver ju inte vara så mycket för att vara stämningsfullt ändå liksom. Och jobbigt med begravning. Kramar i massor!

    SvaraRadera
  3. Rosen - Jag med! Älskar att den är fransar längst ner som man kan dra fingrarna genom, rofyllt det med :) Jag ska allt skaffa några hyacinter till. Får hoppas inte Grizzly äter upp dem bara :)) Kram

    Katinka - Tack :) Bara att det lyser lite mysigt här och där höjer ju mysfaktorn. Ja Usch för fler begravningar! Får nästan kramp när jag tänker på det. Massa kramar tillbaka!

    SvaraRadera
  4. Jag tycker att du har helt excellent smak vad gäller julpynt! Riktigt fina saker i precis lagom mängd!
    Halsbandet är underbart! Älskar när det hänger ner ”fransar” så där, har det på ett Rock by Swedebhalsband, mysigt att sitta och pilla på dem liksom… jo jag är lite knäpp ;o)
    Usch ja för begravning :o( Tänker på dig… Lulun lär bli superbra. Kram!

    SvaraRadera
  5. Josanne - Haha jag är lika knäpp i så fall :D Älskar också att hålla på och pilla med fransarna. Odd Molly väskan som jag ju kallar Josanneväskan :)) är helt underbar med sina fransar som man kan dra fingrarna igenom :) Inget kul med begravning men skönt när det är över! Tror lilla svärmor hade gillat Lulun. Kram!

    SvaraRadera
  6. Mysigt du har det <3 Vart ligger Tara?

    Ska tänka på dig imorgon <3

    Kram!

    SvaraRadera
  7. Vilken jobbig tid du har gått igenom - tänker på dig! Kommer bli jättebra med Lulun.

    Kram!

    SvaraRadera
  8. Tigern - Tack! Får hoppas att det är över sedan. Nu får de nära och kära hålla sig friska o krya. Lulun blir nog fin :) Kramar!

    SvaraRadera
  9. Naimiez - Ja det var riktigt myspysigt :) Tara ligger i Arkaden, tror jag det heter. En passage med butiker med ingångar från Brunnsparken och mitt emot NK. Tara ligger nära NK ingången. Så mycket fint därinne, en del löjligt dyrt och en del bra man får leta sig fram till guldkornen :) Tack, det värmer! Kram

    SvaraRadera